Un organizator de concerte explică cum a ajuns trupa „Goodbye to Gravity” să-şi lanseze albumul în Colectiv

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un cunoscut organizator de concerte a explicat într-un interviu pentru ziarul „Adevărul” de ce a ales trupa „Goodbye to Gravity” să cânte în Colectiv. Mohi Younes de la Phoenix Entertainment a mai povestit cum a fost pregătit albumul lansat în noaptea tragediei şi cât de complicat şi scump este de fapt să obţii autorizaţiile necesare pentru un local în centrul Capitalei.

Mohi Younes este proprietarul Phoenix Entertainment, unul dintre cei mai importanţi organizatori de concerte şi spectacole din ţară. În cei opt ani de experienţă în industria muzicală, Mohi a adus la Bucureşti nume precum Slash, Dr. Haus, Jack White, The Straits, Toto sau Godsmack.

El a povestit într-un interviu pentru ziarul „Adevărul” că era apropiat de membrii trupei „Goodbye to Gravity” şi a explicat că formaţia a ajuns să-şi lanseze albumul într-o locaţie plină de lipsuri, pe fondul problemelor cu care se confruntă în România trupele care cântă muzică rock.

„Cererea publicului pentru muzică rock a scăzut drastic şi pentru că nu se fac bani din rock e greu să găseşti locaţie de concert”, a explicat organizatorul care a povestit despre cum a pregătit trupa albumul lansat în noaptea tragediei şi care sunt provocările cu care se confruntă atât muzicienii cât şi patronii de localuri în acest moment.

Reporter „Adevărul”: Ştiu că ai mulţi prieteni internaţi zilele acestea. Cum te-a afectat vestea tragediei de la club Colectiv?

Mohi Younes: Primul concert „Goodbye to Gravity” a fost organizat de noi acum 4-5 ani când s-au lansat şi nu am decât cuvinte de laudă pentru fiecare membru al trupei. Nu sunt doar nişte muzicieni foarte talentaţi sunt şi nişte oameni extraordinari, inclusiv Vlăduţ, Dumnezeu să-l ierte, pe care l-am văzut ultima dată acum trei săptămâni.

Împărţea flyere pentru acest concert, au muncit foarte mult la acest album, m-am întâlnit cu Alex Pascu şi mi-a arătat ce grafică au făcut, ce eforturi pentru fotografii deosebite de copertă, s-au dus special în străinătate să facă coperţile acestea. Chiar îmi pare rău de ei.

Am cunoscut mulţi muzicanţi fără un nivel intelectual sau spiritual foarte înalt. Aici nu e cazul, sunt nişte copii foarte educaţi care făceau artă de dragul artei. Tocmai de-asta a fost şi intrare liberă la concert, ei nu urmăreau să scoată profit.

Ce ştii despre organizarea show-ului care a condus la tragedie?

Din ce ştiu eu, focul acela de artificii a fost organizat chiar de trupă, însă organizatorul, din punct de vedere moral şi legal, atât timp cât desfăşoară un concert într-un club, el n-are responsabilităţile acestea, sunt strict ale clubului. 

Legal răspunde clubul, spune şi legea concertelor. Clubul trebuie să deţină toate autorizaţiile pentru că el îşi asumă activitatea, nu este ca în cazul concertelor de la Arenele Romane, care este o locaţie care se închiriază, iar administratorii ei nu răspund pentru ce se întâmplă acolo.

De ce tocmai Colectiv?

Eu eram unul din oamenii care n-au pledat niciodată pentru acest loc, a ales să facă concerte în alte cluburi şi am refuzat Colectiv pentru că nu mi-a inspirat niciodată încredere, pentru că n-au avut condiţii elementare pentru un concert. Doar un exemplu, eu întotdeauna construiesc aproape de scenă o toaletă pentru artişti. Dacă au o urgenţă, nu pot să stea la coadă la toaleta publică că nu mai apucă să cânte şi nici nu poţi să îmbrâceşti lumea să-i faci loc chitaristului că altfel nu mai apucă să cânte. Şi cum vrem să facem lucrurile cât mai aproape de Occident, locul nu mi-a permis să organizez nimic.

Chiar am avut o discuţie cu Alex Pascu şi cu Bogdan acum două-trei luni şi i-am întrebat de ce la Colectiv, de ce nu la Silver Church. Mi-au zis că este mai comod, la Silver trebuiau să vorbească cu o grămadă de oameni, să obţină o grămadă de aprobări, dar e un loc ok.

Cererea publicului pentru muzică rock a scăzut drastic, până şi Silver Church a renunţat la concerte şi s-a profilat pe muzică tehno. Pentru că nu se fac bani din rock e greu să găseşti locaţie de concert. Toate formaţiile acestea aveau câteva locuri care le primeau şi trebuiau să facă mare efort ca să ajungă să cânte acolo sau cluburi precum Colectiv, care nu prea oferă nimic.

Totuşi, cum este posibilă existenţa unor astfel de localuri într-o capitală europeană?

Faptul că există oameni care încalcă legea şi semnează declaraţii false nu înseamnă că legea este proastă, poate doar partea de verificare a lăsat de dorit, deşi sunt convins că nici în administraţia publică nu există fonduri pentru personal.

Noi facem planurile ăstea de evacuare şi schiţa de intervenţie PSI pentru concertele mai mari de la Romexpo. Plătim un inginer care face totul şi care ne arată că în cazul unui incendiu evacuarea publicului se face din punctul ăsta, din punctul ăsta etc. Avem mereu un reprezentant de la ISU acolo, un punct de comandă de la Jandarmerie şi Poliţie, echipă medicală cu ambulanţă. Toată planificarea se face în cadrul unei şedinţe tehnice care are loc cu minimum două zile înainte de eveniment. Aşa ceva trebuie făcut şi într-un club, iar numărul de intrări nu este cel mai important, ci să existe soluţii care să fie cunoscute de angajaţi.

Am fost în Germania în cluburi care tot o intrare aveau, doar că în astfel de situaţii trebuie limitat numărul de clienţi, de-aia vezi în filme cozile acelea de oameni care stau afară, pentru că respectă planul impus de specialişti.

Patronii se plâng de costuri mari pentru avizele ISU...

Dar nu e adevărat. La Romexpo, un plan pentru astfel de suprafeţe mari m-a costat pe mine 600 de euro. Pentru un club un plan permanent este de 1000-2000 de euro.

Noi avem tendinţa să exagerăm acum. Toată lumea se gândeşte că un club trebuie să aibă nu ştiu câte ieşiri. Nu e aşa, însă numărul de clienţi ar trebui într-adevăr să fie ţinut sub control, personalul instruit etc. Eu însă sunt pesimist în legătură cu reacţia oamenilor şi presupun că multă vreme de acum va fi afectată cererea pentru concertele de club.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite