NYT: Pilotul aeronavei Ethiopian Airlines a raportat probleme tehnice la puţin timp după decolare

0
0

Pilotul aeronavei Boeing 737 MAX 8 prăbuşite duminică în Etiopia a cerut permisiunea să se întoarcă pe aeroportul din Addis Ababa la trei minute după decolare, din cauza unor probleme tehnice, scrie cotidianul New York Times.

Pilotul a transmis turnului de control că aeronava accelerează cu o viteză anormală şi a primit permisiunea de a se întoarce pe aeroportul din capitala Etiopiei. Comunicarea cu aeronava a fost pierdută după cinci minute de la decolare, scrie Mediafax, care preia informaţia din cotidianul american.

La aproximativ un minut de la decolare, pilotul Yared Getachew a transmis că are „probleme de control” al aeronavei, care se afla la o înălţime mult prea mică pentru ritmul de urcare normal.

După ce a primit permisiunea de a se întoarce pe aeroportul din Addis Abeba, aeronava a ajuns la o altitudine neobişnuit de mare şi a dispărut de pe radar deasupra unei zone militare restricţionate.

Piloţii americani s-au plâns oficial de modul în care se comportă în zbor Boeing 737 Max

 Mai mulţi piloţi americani care zboară cu acest tip de aparat au înregistrat plângeri oficiale cu privire la modul în care se comportă aeronavele în unele faze de zbor, arată CNN după consultarea unor baze de date federale.

Într-una dintre plângeri, un comandant susţine că, în faza de decolare, a apărut o anomalie a pilotului automat  care a aruncat botul avionului în jos, la fel ca în cazul avionului Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit duminică, provocând moartea a 157 de oameni, arată CNN. Într-o altă plângere, un alt pilot a relatat că s-a aflat într-o situaţie asemănătoare şi numai decuplarea pilotului automat şi comutarea pe comandă manuală a putut rezolva situaţia. 

Mai mult, există şi piloţi care se plâng că manualele de exploatare sunt mai mult decât necorespunzătoare. Un astfel de comandant a scris în sesizare că manualul de zbor este „aproape criminal de prost făcut". El mai aprecia că este „neconceput" că Boeing, agenţia de reglementare a aviaţiei americane (Administraţia Federală pentru Aviaţie- n.r.) şi o compania aeriană neprecizată pot să lase la zbor pe aceste aeronave piloţi fără instruire adecvată şi fără o documentaţie suficientă la îndemână. 

Oprite la zbor şi în SUA sau Rusia

Preşedintele american Donald Trump a anunţat, miercuri, că toate avioanele Boeing 737 MAX 8 şi MAX 9 vor fi oprite la sol în SUA. „Vom decreta de urgenţă interzicerea tuturor zborurilor (de avioane Boeing-n.r.) 737 MX 8 şi 737 MAX 9", a declarat Trump de la Casa Albă. "Securitatea americanilor şi a tuturor pasagerilor, este prioritatea noastră absolută", a adăugat el. Asta după ce şi Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis, marţi, suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX. Era vorba de o ''măsură de precauţie'' se aplică de marţi începând cu ora 19:00 GMT.

În plus, Agenţia Federală rusă pentru Transportul Aerian (Rosaviaţia) a anunţat joi impunerea de restricţii în spaţiul aerian al Rusiei pentru toate avioanele Boeing 737 Max, după accidentul din Etiopia.

Interdicţia este valabilă pe termen nedeterminat

Investigaţia prăbuşirii aeronavei Boeing 737 MAX 8 este încă în faza incipientă. Cutiile negre au fost recuperate luni şi trimise joi la Paris pentru a fi analizate de experţi. Potrivit experţilor, piloţii probabil au avut dificultăţi în dezactivarea unui sistem automat care împiedică intrarea în picaj a avionului. Compania Boeing analizează posibilitatea actualizării dispozitivului software care coordonează acest sistem. 

Toate cele 157 de persoane aflate la bordul aeronavei Ethiopian Airlines, care se îndrepta spre Nairobi, au murit. Avionul, aflat pe rută spre capitala Kenyei, a pierdut contactul la ora 8.44 dimineaţa, la doar şase minute după ce a decolat din Addis Ababa.

Evenimente


Ultimele știri
Cele mai citite