Cum să nu îți iei țeapă cu false oferte de cazare cu ocazia Sărbătorilor

0
Publicat:

Vacanța de sărbători se apropie cu pași repezi, românii îndreptându-se spre locații și cazări cât mai spectaculoase, în care să-și petreacă momente de relaxare și liniște în familie.

Pensiune la munte
Românii caută locații și cazări cât mai spectaculoase

Conform unui studiu realizat de OLX, în perioada sărbătorilor, solicitările pentru unitățile de cazare cresc substanțial față de lunile precedente, iar odată cu acestea și tentativele de fraudă.

Sezonul sărbătorilor de iarnă oferă contextul potrivit pentru utilizatorii platformei OLX de a căuta în multitudinea de oferte de cazare de pe platformă un loc unde să își petreacă Crăciunul si Revelionul. Orașele Cluj- Napoca, Brașov si București de află în topul listărilor de anunțuri, dar și în topul căutărilor de cazare.

Odată cu acest val de anunțuri și cereri există pericolul apariției falselor oferte de cazare și oferă soluții turiștilor pentru a se proteja de potențiale anunțuri frauduloase, precum și metode care îi pot ajuta să recunoască mai ușor o ofertă cu potențial frudulos. De asemenea, echipa anti-fraudă OLX România depune eforturi constante de a preîntâmpina astfel de situații, acționând rapid în cazul solicitărilor suspecte apărute.

Pentru a se proteja de astfel de tentative, utilizatorii sunt încurajați să țină cont de următorii pași:

1. Să se asigure că datele de contact ale vânzătorului sunt reale.

2. Să utilizeze doar mesageria oficială OLX, nu contul de Whatsapp sau adresa de e-mail, în situația în care discuția are loc în scris.

3. Să verifice fotografiile, înainte de a rezerva cazarea dorită. Acesta este unul dintre sunt cele mai importante aspecte pe care un utilizator ar trebui să le aibă în vedere. În plus, fotografiile pot fi verificate pentru a vedea dacă acestea corespund cu numele locației, prin funcția de identificare a imaginilor similare cu ajutorul Google (de urmat pașii descriși aici).

4. Să analizeze corespunzător prețul serviciilor oferite. În ceea ce privește prețul unității de cazare, aici pot exista două semne că ceva este în neregulă: prețul e neobișnuit de mic față de cel al cazărilor similare sau avansul e deosebit de mare.

Dacă utilizatorii întâmpină oricare dintre aceste situații, sunt îndemnați să contacteze echipa de customer support OLX.

Dacă un client suspectează că a căzut “în plasa” unui astfel de anunț, primele semne pe care ar trebui să le recunoască constau în lipsa de reacție a celui care închiriază. Dacă acesta nu răspunde la mesaje, la telefon sau dacă numărul de telefon pare scos din uz, după plata sumei de avans, cel mai probabil este vorba despre o fraudă. În acest caz, echipa anti-fraudă OLX sugerează contactarea organelor de poliție. Mai apoi, OLX poate oferi suport rapid în ceea ce privește contul celui care a postat anunțul, oferind apoi la cerere, date despre acesta, anchetatorilor.

Îndemnăm toți utilizatorii care suspectează sau identifică potențiale anunțuri frauduloase să contacteze imediat echipa noastră pentru verificări suplimentare. Orice mesaj cu suspiciune de fraudă ce vine în echipa de Customer Support este prioritizat și trimis către colegii noștri din departamentul Antifraudă, unde este la fel de rapid analizat. Dacă se confirmă că este un anunț fraudulos, se ia imediat măsura de închidere a contului asupra căruia s-a făcut sesizarea.” declară Valentina Oprea, Customer Experience Manager.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite