Compania care produce „Tunetul coreean”, cumpărat de MApN, construiește o fabrică de blindate în România
0Compania industrială aerospațială din Coreea de Sud va începe construcția unei fabrici de blindate în România începând de anul viitor. Compania creează și „tunetul coreean”, cumpărat de MApN.
Peter Bae, vicepreşedinte al Hanwha Aerospace Europe a explicat că România ar urma să devină un hub regional pentru producția sistemelor terestre ale Hanwha în Europa.
Cu toate acestea, compania coreeană nu a anunțat până la acest moment în ce zona a țării ar urma să construiască fabrica de blindate.
Hanwha Aerospace, principalul jucător în industria de apărare din Coreea de Sud, a deschis pe 23 august o fabrică de producție de vehicule blindate, H-ACE, în Geelong, Australia. Aceasta reprezintă prima facilitate de producție din afara granițelor Coreei de Sud construită de o companie coreeană din acest sector strategic.
Importanța acestei fabrici devine evidentă prin similaritățile pe care le împărtășește cu o unitate similară pe care Hanwha Aerospace intenționează să o construiască și în România, în urma unui contract semnat pentru furnizarea de obuziere și vehicule de suport Ministerului Apărării.
În luna iulie, Hanwha Aerospace a încheiat un acord de 1 miliard de dolari cu România, prin care va furniza 54 de obuziere autopropulsate K9 și 36 de vehicule de aprovizionare K10. Acest contract face parte dintr-un acord global mai amplu, care include și zeci de alte vehicule de sprijin și muniție.
„România este pe același drum: Hanwha este pregătită să reproducă acest succes în România, deoarece autoritățile de la București au semnat în iulie un contract în valoare de 1 miliard de dolari cu Hanwha pentru producția a 54 de obuziere autopropulsate K9 „Tunet” și a 36 de vehicule de reîncărcare cu muniție K10”, a declarat Peter Bae, vicepreședinte al Hanwha Aerospace Europe, pentru News.ro.
El a adăugat că Hanwha este hotărâtă să construiască în România o facilitate majoră de producție și mentenanță, nu doar pentru a livra echipamente de ultimă generație, dar și pentru a aduce beneficii economice semnificative țării.
Proiectul va demara la începutul anului viitor, iar pe lângă producția de obuziere și vehicule, Hanwha oferă și vehiculul Redback pentru modernizarea flotei de vehicule de luptă ale Armatei Române.
Redback, considerat cel mai avansat vehicul de luptă pentru infanterie din lume, este dotat cu tehnologii inovatoare, cum ar fi șenile din cauciuc compozit, un sistem de protecție activă și un afișaj montat pe cască.
Reprezentanții Hanwha au subliniat că succesul Redback în câștigarea licitației australiene pentru vehicule de luptă pentru infanterie este un punct de referință important, demonstrând superioritatea vehiculului în termeni de letalitate, mobilitate și protecție.
„Câștigarea de către Redback a licitației australiene pentru IFV este percepută ca o etapă cheie pentru evidențierea capacității excelente a vehiculului blindat sud-coreean de a surclasa alte vehicule”, au afirmat aceștia.
În cadrul extinderii colaborării industriale cu România, Hanwha intenționează să integreze companiile locale în lanțul său global de aprovizionare, stabilind o fabrică de producție și un centru de excelență pentru operațiuni de mentenanță și reparații.
„O parte crucială a propunerii noastre include stabilirea unei facilități de producție împreună cu un centru de excelență (CoE) MRO (Maintenance Repair Operations), integrând întreprinderile românești în lanțul global de aprovizionare al Hanwha”, a precizat Peter Bae.
România va deveni astfel un hub regional pentru toate sistemele terestre ale Hanwha în Europa, beneficiind de tehnologiile comune între K9 Tunet și Redback, cum ar fi grupul motopropulsor și șasiul, care vor facilita producția și întreținerea eficientă a ambelor platforme.
În plus, România se alătură altor state, precum Norvegia și Australia, în utilizarea vehiculului K10, consolidându-și poziția în rândul utilizatorilor de sisteme avansate de artilerie autopropulsată la nivel mondial.