Ce rute alternative ai la dispoziție pentru a evita Valea Oltului, închisă pentru lucrări. Cât durează ocolul HARTĂ
0Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, dar șoferii trebuie să știe că aua dispoziție rute alternative spectaculoase.
Lucrările fac parte din lotul pentru autostrada Sibiu - Piteşti, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Circulația pe DN 7 între Boița (Sibiu) și Brezoi (Vâlcea), pe Valea Oltului se va închide.
Publicația Turnul Sfatului prezintă 4 rute alternative pentru șoferi. Ocolul va fi de cel puțin 2 ore de mers.
Un drum pe Valea Oltului între Sibiu și Rm. Vâlcea, care are 100 de kilometri, se parcurge, circulând regulamentar, în funcție de trafic, în aproximativ 2 ore.
Transfăgărășan, drumul „cel mai scurt”
Cea mai scurtă variantă ocolitoare, ca distanță și timp, este în mod surprinzător Transfăgărășanul.
Transalpina este o altă variantă pentru folosirea Transalpinei până la Obârșia Lotrului, apoi schimbarea traseului spre Brezoi, oraș aflat în afara lucrărilor anunțate pe Valea Oltului. De aici, mai departe spre Rm. Vâlcea.
Acest traseu are 256 km și un timp de 4 ore și jumătate. Starea drumului între Brezoi și Obârșia Lotrului ar putea crea probleme șoferilor.
Închiderea DN7 în plin sezon al vacanţelor are loc exact când Sibiul are „cei mai mulţi turişti străini, grupuri şi individuali”, spune Simina Manea, directorul executiv al Asociaţiei Judeţene de Turism (AJTS).
Rute ocolitoare recomandate de CNAIR
Timp de o lună, pentru executarea lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000 circulația va fi închisă zilnic în intervalul orar 06:00 – 20:00. CNAIR propune următoarele rute ocolitoare pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit:
- Pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur:București → A3 → Ploiești → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem – intersecție cu DN 7
- Pentru relația Pitești – Brașov și retur:Pitești → DN73 – A3 → Râșnov → Brașov
- Pentru relația București – A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur: București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1.
Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:
- București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
- București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1
- București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
- București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1
Circulația vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea și punctul de lucru de la km 242 + 600, precum și între Sibiu/Boița și punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfășura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare. Aici găsiți harta cu rutele ocolitoare puse la dispoziție de CNAIR.
Pe de altă parte, autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pot folosi ca variante de ocolire drumurile naționale și județene din proximitatea sectorului închis circulației pe DN7, anunță CNAIR.
De asemenea, în intervalele orare 7:30 - 8:00 şi 16:30 -17:00, executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.
În timpul în care circulația este închisă pe sectorul de drum menționat, autovehiculele cu regim de circulație prioritară și cele speciale pentru transportul pacienților au voie să treacă. Constructorul monitorizează zona pentru a preveni accidentele. În plus, restricțiile pentru vehiculele grele pe DN1 și DN10 au fost ridicate, iar variante alternative de traseu sunt disponibile pentru a menține traficul fluid. Pentru informații actualizate și trasee alternative, șoferii sunt sfătuiți să urmărească indicatoarele rutiere și să consulte sursele online.
„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar construcția autostrăzii Sibiu – Pitești este extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a teritoriului național. De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați, conectând Transilvania și Muntenia printr-o rețea rutieră modernă care va asigura circulația în condiții de siguranță. Mai mult, trebuie conștientizat că defrișările cu circulația deschisă ar reprezenta un real pericol pentru siguranța traficului și pentru integritatea fizică a celor care ar tranzita zona unde se desfășoară lucrările.”, transmite CNAIR.
Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol a explicat de ce a trebui ca traficul pe Valea Oltului să fie restricționat.
„Avansând în activitatea de defrișare s-a constatat că sunt zone critice unde distanța de la limita autostrăzii și DN7 este foarte mică, iar pe aceste sectoare este imposibil să garanteze siguranța celor care ar circula pe acest drum. Ca atare nu este posibilă defrișarea fără închiderea totală a circulației (pe timpul zilei) pe sectorul de drum dintre Boița și Lazaret.Antreprenorul m-a asigurat că se va lucra într-un ritm susținut, zilnic între orele 06:00 și 20:00, cu două pauze de 30 de minute pentru a se asigura tranzitul riveranilor. Pentru finalizarea lucrărilor în termenul asumat, se va lucra inclusiv sâmbăta și duminica.”, a menționat Cristian Pistol.