UPDATE Admitere liceu 2016. S-au afişat rezultatele celei de-a doua etape de repartizare computerizată a candidaţilor la liceu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Absolvenţii claselor a VIII-a, care nu au fost repartizaţi în prima etapă, află joi dacă au prins un loc la liceu în a doua etapă
Absolvenţii claselor a VIII-a, care nu au fost repartizaţi în prima etapă, află joi dacă au prins un loc la liceu în a doua etapă

Absolvenţii clasei a VIII-a care nu au fost repartizaţi în prima etapă a distribuirii computerizate au aflat joi la ce licee au fost admişi în a doua etapă. Potrivit site-ului admitere.edu.ro toţi candidaţii înscrişi au fost repartizaţi. În perioada 28 -29 iulie, candidaţii îşi vor depune dosarele de înscriere la liceele la care au fost repartizaţi.

UPDATE Potrivit site-ului admitere.edu.ro, 432 de candidaţi s-au înscris la a doua etapă a repartizării computerizate la liceu şi toţi au fost repartizaţi.

UPDATE Potrivit Ministerului Educaţiei, rezultatele vor fi afişate pe site-ul admitere.edu.ro la ora 12.00.

Potrivit calendarului de admitere la liceu în anul şcolar 2016-2017, pe 28 iulie are loc cea de-a doua etapă a repartizării a candidaţilor. 

Totodată, candidaţii au timp să îşi depună dosarele de înscriere la unităţile de învăţământ la care au fost repartizaţi de pe 28 până pe 29 iulie.

În urma primei etape a repartizării computerizate în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor de clasa a VIII-a, care a avut loc pe 19 iulie, 118.661 de candidaţi au fost repartizaţi la liceu, chiar dacă atunci au completat fişe de înscriere 119.578. Astfel, 971 de elevi nu au putut fi repartizaţi, deoarece nu au completat suficiente opţiuni care să le permită încadrarea într-o unitate de învăţământ liceal.

Dintre elevii repartizaţi în prima etapă, 70.692 (51,48%) de elevi au ales filiera teoretică, iar 47.969 de elevi au optat pentru filiera tehnologică. 

Ce specializări au preferat elevii

Conform unui raport pe ţară al primelor 50 de specializări, cea mai căutată specializare a fost Matematică-Informatică, iar pe locul doi printre preferinţele candidaţilor a fost Ştiinţele Naturii. Preferinţele elevilor se văd şi din notele mari cu care au fost repartizaţi.

Astfel, ultima notă de intrare la Matematică-Informatică la Colegiul Naţional ”Sfântul Sava” a fost de 9,90. Cu notă foarte mare s-a intrat la această specializare şi la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa, unde utima notă de intrare a fost 9.89. Tot pe podium se află şi Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova, unde, la aceeaşi specializare, ultima notă de admitere a fost 9,85. La Ştiinţele Naturii s-a intrat cu 9,82 la „Sfântul Sava” din Capitală, iar la Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova cu 9,79.

Elevi nerepartizaţi cu medii de peste 8.00

Nouă elevi cu medii de admitere de peste 8 nu au fost repartizaţi la niciun liceu, doi dntre ei având medii de 8,78, respectiv 8,70. Aceştia din urmă provin de la Liceul Teoretic Şcoala Europeană  şi de la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti.

Abandon şcolar

În anul şcolar 2015-2016, potrivit datelor Ministerului Educaţiei, la nivel naţional erau înregistraţi în clasa a VIII-a 187.000 de elevi, dar, la final, arată profesorul de matematică Ştefan Vlaston, 26 la sută din ei au abandonat şcoala şi nu merg mai departe la liceu.

„Dintre aceştia (187.000 de elevi, numărul total al elevilor înregistraţi în clasa a VIII-a, n.r.) s-au prezentat la examenul de Evaluare Naţională 148.600, şi au luat peste media 5, 111.500. La repartiţia computerizată s-au înscris 119.500 şi au fost efectiv repartizaţi 118.600. La repartiţiile ulterioare se vor prezenta maximum 900 de elevi. Raportat la numărul elevilor existenţi în clasa a VIII-a, au fost repartizaţi 63%. Restul de 37% nu-şi continuă studiile sau merg la Şcoala Profesională. Din experienţa anilor trecuţi, cel mult 20.000 de elevi vor intra la Şcoala Profesională, pentru că reţeaua de astfel de şcoli este prea puţin extinsă, şi aproape deloc în mediul rural. Există, apoi, prea puţine avantaje acordate entităţilor economice care intră în procesul de pregătire a meseriaşilor, prin asigurarea instruirii practice”, arată profesorul de matematică Ştefan Vlaston pe blogul „Adevărul”.

Totodată, profesorul susţine că rata de abandon va creşte şi mai mult, pentru că unii dintre elevi renunţă în clasa a IX-a, mai ales dacă provin tot din rural sau din medii defavorizate, dar nimeni nu face nimic. „La acest fenomen de abandon şcolar asistăm an de an. Nici o instituţie a statului nu-l observă, nu-l analizează”, a mai spus profesorul. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite