Studiu: copiii sociabili se descurcă mai bine din punct de vedere academic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii timizi sunt devansaţi de cei hiperactivi când ajung în mediul şcolar, pentru că nu primesc la fel de multă atenţie din partea dascălilor                                                                       FOTO Shutterstock
Copiii timizi sunt devansaţi de cei hiperactivi când ajung în mediul şcolar, pentru că nu primesc la fel de multă atenţie din partea dascălilor                                                                       FOTO Shutterstock

Copiii preşcolari timizi sunt dezavantajaţi atunci când ajung în mediul educaţional, începând cu grădiniţa, în comparaţie cu cei care sunt extrotrovertiţi şi insistenţi, chiar hiperactivi, potrivit unui studiu al Universităţii din Miami, citat de Telegraph.

Un studiu al Universităţii din Miami arată că majoritatea copiilor timizi riscă să aibă rezultate şcolare mai slabe faţă de colegii lor vorbăreţi şi gălăgioşi, relatează jurnaliştii de la Telegraph.

Studiul este primul care urmăreşte progresul social şi academic al copiilor încă din anii preşcolari. Acesta arată că preşcolarii retraşi şi timizi au început anul cu rezultate slabe şi au învăţat mai lent decât ceilalţi de-a lungul anului. Rezultatele sunt publicate online de „Jurnalul Şcolii de Psihologie“.

”Toată lumea îşi vrea copilul pregătit pentru grădiniţă, toţi vor ca el să ştie alfabetul, să ştie să numere, dar uneori nu înţeleg că trebuie să fie pregătit şi din punct de vedere socio-emoţional”, explică Rebecca J. Bulotsky-Shearer, profesor asistent de Psihologie la Universitatea din Miami (UM) şi cercetătorul principal al studiului.

Problemele de comportament sugerează că cei timizi au probleme de implicare şi de învăţare. 

”Preşcolarii introverţi au tendinţa de a dispărea în interiorul clasei. Se pare că aceşti copii nu sunt problematici, însă nu se implică în activităţi şi interacţiuni, iar procesul de învăţare trebuie stimulat la vârsta aceasta“, explică Elizabeth R. Bell, doctorand în psihologie comportamentală la UM şi co-autorul studiului.

Rezultatele arată că este posibil ca elevii gălăgioşi şi agitaţi să atragă atenţia profesorilor şi să beneficiaze astfel de pe urma strategiilor educaţionale specifice, în ciuda părerilor exprimate anterior care indicau faptul că copiii hiperactivi sunt cei care deranjează orele de curs.

”Sunt multe intervenţii în clasă pentru copii agitaţi şi care deranjează cursurile. Cred că elevii introverţi şi reţinuţi riscă să nu fie băgaţi în seamă”, explică profesorul Bulotsky-Shearer.

Cercetătorii au identificat şase tipuri de preşcolari:

  • Adaptatul
  • Adaptat , dar uşor libertin
  • Moderat sociabil, dar dezinteresat
  • Elevul care-şi deranjează colegii
  • Extrem de sociabil, dar deranjant academic
  • Extrem de sociabil, dar dezinteresat academic


Profesorii au apreciat caracteristicile comportamentale şi emoţionale ale fiecărui copil în timpul progresului academic, de trei ori în timpul anului preşcolar.

Aceştia au mai descoperit că elevii mai mari şi fetele sunt mai adaptate la atmosfera de clasă, prezintă mai puţine probleme comportamentale şi au nivele mai ridicate de matematică, limbă şi mai multă poftă de a învăţa.

Scopul cercetării este de a încuraja dezvoltarea intervenţiilor din timpul cursului, adaptate la nevoile fiecărui copil, precum şi educarea profesorilor pentru a-i ajuta să identifice copiii care au nevoie de ajutor în anumite zone.

Este important ca această evaluare a nevoilor copiilor să aibă loc cât mai devreme în copilărie, de la trei la cinci ani, susţin cercetătorii.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite