Studiu american: Tot mai mulţi studenţi copiază şi plagiază pentru a excela

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiatul la examene a devenit o metodă folosită chiar şi de elevii cu rezultate bune         Foto: Shutterstock
Copiatul la examene a devenit o metodă folosită chiar şi de elevii cu rezultate bune         Foto: Shutterstock

Studiile privind comportamentul şi atitudinea studenţilor arată că majoritatea încalcă standardele integrităţii academice la un anumit nivel. Chiar şi cei care excelează sunt predispuşi la fel de mult să trişeze pentru a-şi menţine statutul, iar situaţia s-a înrăutăţit în ultimele decenii, scrie New York Times.

Copiatul pe scară largă a fost dezvăluit de-a lungul anului la unele dintre cele mai prestigioase şcoli din lume, precum liceul Stuyvesant din Manhattan, Academia Forţelor Aeriene americane, iar cel mai recent scandal a fost la Harvard, relatează New York Times.

Experţii care au studiat comportamentul studenţilor spun că motivele sunt relativ simple: a devenit mai simplu să copiezi şi este tolerat, iar atât şcoala, cât şi părinţii au eşuat în a le explica studenţilor ce e sau nu e corect.

Plagiatul, facilitat de Internet

Accesul la internet a uşurat copiatul, ajutându-i pe studenţi să se conecteze instant la răspunsuri, să apeleze la prieteni şi la lucrări din care să poată plagia. Generaţii de cercetări au dezvăluit un factor mare în denigrarea integrităţii.

Un studiu recent a descoperit că dacă studenţilor le este permis să folosească mediul online pentru a  finaliza o temă, cel mai probabil aceştia vor copia din munca altora.

Internetul a schimbat atitudinea, fiind o lume a descărcărilor, a căutării, a decupării şi a lipirii („cut and paste“), lumea a uitat să folosească ideile proprii şi să respecte drepturile de autor. Un factor major a fost jucat şi de lucrul în echipă.

„Studenţii nu înţeleg exact care este diferenţa dintre plagiat şi copiat“, explică specialiştii.

”Mereu vor fi studenţi care vor copia pentru a supravieţui. Însă, din ce în ce mai mulţi studenţi care o fac excelează”, explică Donald L.McCabe, profesor la Universitatea de Business din Rutgers, provocarea actuală.

Howard Gardner, profesor la Harvard, instituţie care tocmai se află în mijlocul unui scandal în care 125 de studenţi sunt acuzaţi că şi-au plagiat lucrările finale, a spus că în cei peste 20 de ani în care a studiat integritatea academică şi profesională „muşchii eticii au fost atrofiaţi“ în mare parte din cauza culturii în continuă creştere.

Motivul ţine de felul în care se raportează studenţii de elită la şcoală: ”Vrem să fim faimoşi şi să avem succes, credem că facultatea ne taie din elan, dar nu vom pierde în faţa lor şi într-o zi vom fi idoli. Până atunci, scutiţi-ne!“, explică profesorul de la Harvard atitudinea tinerilor, potrivit NYT.

Numeroase proiecte şi studii au arătat că stabilirea unor standarde clare şi dure, atât la profesori, cât şi la studenţi, poate să scadă rata copiatului. Experţii spun că majoritatea şcolilor eşuează în această tentativă.

Consiliere antiplagiat

În programele colegiilor care se grăbesc să-i ajute pe studenţii ce se află în perioada de tranziţie de la liceu la facultatea, aceştia sunt consiliaţi în orice problemă, de la mâncare, până la prietenii, dar nu se vorbeşte despre copiat, explică aceştia.

Mai mult, atunci când li s-a oferit posibilitatea de a da examenele acasă sau de a-i lăsa cu smartphone-urile într-un examen au fost practic invitaţi să copieze, susţine Michael Josephson, preşedintele Institutului de Etică din SUA.

Cazul de la Harvard a ieşit la iveală la sfârşitul lui august şi a vizat examenele date de acasă de 279 de studenţi. Oficialii au observat asemănări în teste, ceea ce înseamnă că aproximativ jumătate de an, adică în jur de 125 dintre ei, a încălcat regulile împotriva plagiatului şi colaborării.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite