Simulare Evaluarea Naţională 2022. Subiecte de speriat la Matematică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Simularea Evaluării Naţionale 2022 a continuat marţi, 5 aprilie, cu proba scrisă la Matematică
Simularea Evaluării Naţionale 2022 a continuat marţi, 5 aprilie, cu proba scrisă la Matematică

Simularea examenelor de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a a continuat marţi, 5 aprilie, cu proba scrisă la Matematică.

Subiectele care le-au fost date elevilor spre rezolvare au avut un grad de dificultate ridicat, susţine Ovidiu Bădescu, profesor de Matematică la Colegiul Naţional ”Traian Lalescu” din Reşiţa, judeţul Caraş Severin, membru fondator al grupului Mate pentru Toţi: ”Elevii ar fi trebuit să cunoască structura subiectelor date care este asemănătoare cu ce a modelelor publicate de Ministerul Educaţiei. Dacă elevul rezolva suficient de multe teste asemănătoare cu modelul respectiv, eu cred că se descurca la simulare. Faţă de modele însă, mie mi se pare un pic mai greu. Cred că ar fi fost indicat să fie mai multe probleme uşoare pentru ca elevii să poată spera într-o măsură mai mare la note  de 5 sau de 6”, a apreciat profesorul care face parte din Programul Mentalitate Deschisă în Educaţie. 

”Ca şi cum nu ar fi fost pandemie” 

Ovidiu Bădescu mai spune că subiectele date la simulare conţin rareori itemi în care să se ceară elevului să cunoscă sau să aplice o singură formulă: ”De obicei elevul ar fi trebuit să ştie să combine două-trei formule pentru a putea rezolva un item”, mai spune profesorul. 

Raportat la competenţele urmărite prin predarea matematicii, da, subiectele sunt adecvate, dar, dacă ţinem cont că elevii vin după doi ani de pandemie în care nu ştim fiecare cât şi cum a putut să asimileze, ele sunt dificile, apreciază profesorul de Matematică: ”Sunt subiecte ca şi cum nu ar fi fost pandemie. Nu ştiu dacă asta e bine sau rău, dar nu s-a ţinut cont de acest aspect”. 

”Semestrul al II-lea ar trebui alocat recapitulării” 

Profesorul consideră că, pentru a avea elevi mai bine pregătiţi la Evaluarea Naţională, ar fi indicat ca în clasa a VIII-a, semestrul al II-lea, să fie alocat în întregime recapitulărilor şi rezolvării de modele de teste: ”Ar trebui văzut ce este important din materia fiecărui an de studiu şi cum pot fi informaţiile aplicate în rezolvarea modelelor de teste de evaluare. Şi atunci, s-ar elimina mult din ceea ce înseamnă stresul emoţional al elevilor, părinţilor”.  

Dar, cum profesorul are materie de predat nu mai rămâne timp pentru a lucra modele de subiecte într-o măsură suficientă. ”Doar după ce reuşeşti să termini materia poţi începe să lucrezi teste cu elevii. Teoretic, 25% din numărul de ore este la dispoziţia profesorului. Dar asta depinde foarte mult de clasă. Dacă ai o clasă bună, reuşeşti, dar dacă discutăm despre tot ceea ce există peste tot în ţară, 25% nu este suficient. Procentul de clase bune în România nu este atât de mare”, punctează Ovidiu Bădescu. 

O altă observaţie a profesorului de Matematică este că subiectele date la simulare nu au făcut referire la exemple din viaţa reală. În plus, gradul de abstractizare a fost crescut: ”La subiectul al III-lea, de exemplu, se spune: preţul unui obiect este de 500 de lei. Era atât de greu să spunem preţul unei tablete este de 500 de lei? Pentru că în felul acesta aduceai elevul către un mediu familiar. Matematica ar putea să fie foarte frumoasă şi foarte practică dacă noi am învăţa elevii să rezolve problemele vieţii lor şi nu probleme de matematică abstracte”, a conchis profesorul. 

Simularea continuă miercuri cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi cunoscute pe 14 aprilie. Notele nu se trec în catalog decât la cerere. 

Unu din trei elevi apreciază că e pregătit pentru Evaluare 

Doar o treime dintre elevii de clasa a VIII-a spun că se simt pregătiţi pentru examenele naţionale care urmează, 31% dintre copiii din învăţământul preuniversitar afirmă că au rămas în urmă cu materia şcolară, arată un sondaj referitor la cum arată şcoala românească după doi ani de pandemie, efectuat de Salvaţi Copiii România. Potrivit aceleiaşi surse, circa 60% dintre elevi fac meditaţii cel puţin la una dintre materiile de examen. Peste jumătate dintre repondenţi – 51% -  au declarat că se simt extenuaţi şi copleşiţi şi că în acest an şcolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă. Majoritatea copiilor  - 70% - alocă pregătirii temelor  - în afara orelor de curs - între una şi trei ore zilnic. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt trişti, obosiţi sau că se simt singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite