Profesorii pot susţine examenul de definitivat mai mult de trei ori, dar în schimbul unor taxe
0Profesorii vor putea susţine examenul de defininitivat de mai mult de trei ori, dar contra cost după a treia încercare, a anunţat Ministerul Educaţiei. Totodată, pentru candidaţii (cadre didactice debutante) care nu au dobândit definitivarea în învăţământ şi au ocupat un post didactic vacant, prin concurs naţional, directorul unităţii de învăţământ încheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar.
Guvernul a aprobat, joi, mai multe modificări la Lgea Educaţiei Naţionale care duc, potrivit Ministerului Educaţiei, la deblocarea unor situaţii din domeniul educaţiei şi cercetării, respectiv creşterea calităţii în sistemul de învăţământ.
Astfel, o persoană poate susţine concursul de definitivat de cel mult trei ori fără a plăti taxă.
„Ulterior, susţinerea examenului va fi condiţionată de achitarea unor taxe stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice. De asemenea, persoanele care nu au promovat acest concurs se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea, de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică de un an şcolar”, arată un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Pentru candidaţii (cadre didactice debutante) care nu au dobândit definitivarea în învăţământ şi au ocupat un post didactic vacant, prin concurs naţional, directorul unităţii de învăţământ încheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar.
”În situaţia în care aceştia promovează în termen de cel mult 6 ani de la ocuparea postului didactic vacant, prin concurs naţional, examenul pentru definitivarea în învăţământ, consiliul de administraţie modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată”, arată Ministerul Educaţiei.
Cum se organizează învăţământul special integrat
Ordonanţa de urgenţă aprobată de Guvern mai perevede că învăţământul special integrat se organizează în învăţământul de masă, prin cuprinderea fiecărui preşcolar şi elev cu dizabilităţi sau cerinţe educaţionale speciale în grupe, clase sau formaţiuni de studiu în învăţământul de masă.
„Durata şcolarizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin lege şi se stabileşte în funcţie de nevoile individuale, de gradul şi tipul dizabilităţii, prin ordin de ministru. Prin excepţie, în învăţământul de masă se pot organiza grupe/clase speciale cu elevi cu dizabilităţi, cu avizul inspectoratului şcolar judeţean/ISMB, în conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei”, specifică documentul Ministerului Educaţiei.
Totodată, au fost aprobate acreditarea temporară a şcolilor doctorale, pentru anul 2016-2017, până la aprobarea noii metodologii de evaluare externă şi derularea evaluărilor externe necesare acreditării şcolilor doctorale şi forma de echivalare a gradul didactic I pentru personalul didactic care a obţinut titlul de doctor.