Harvard, pe primul loc în clasamentul universităţilor cu cea mai bună reputaţie. România nu figurează deloc în top
0Statele Unite ale Americii domină clasamentul universităţilor cu cea mai bună reputaţie din lume realizat anual de de Times Higher Education. Nicio universitate din România nu figurează în topul celor 100 de instituţii de învăţământ superior cel mai bine văzute în lume.
Universităţile americane ocupă cele mai multe locuri în top , 43 din 100, cu 28 de instituţii în primele 50 de locuri.
Universitatea Harvard se află pe prima poziţie în top, urmată de Massachusetts Institute of Technology (MIT), Cambridge şi Oxford pe locul patru.
Raportul, realizat de publicaţia Times, se bazează pe un sondaj de opinie realizat în lunile martie şi aprilie 2012 la care au răspuns peste 16.600 de respondenţi din 144 de tari. Sondajul este efectuat doar pe baza de invitaţie făcută membrilor mediului universitar.
Prin comparaţie, studiul QS World University Rankings care arată clasamentul pe bază de calitate a învăţământului plasează MIT pe primul loc, Cambridge pe al doilea, urmată Harvard, University College of London şi abia pe locul cinci figurează Oxford.
Top 10 universităţi din lume ca renume:
1. Harvard University, SUA
2. Massachusetts Institute of Technology, SUA
3. University of Cambridge, Marea Britanie
4. University of Oxford, Marea Britanie
5. University of California, Berkely (SUA)
6. Stanford University
7. Princeton University (SUA)
8. University of California, Los Angeles (SUA)
9. University din Tokio (Japonia)
10. Yale University, SUA
Cercetarile arată că reputaţia unei universităţi este cea mai importantă în alegerea pe care o fac viitorii studenţi, susţine editorul Times Higher Education, Phil Baty.
Topul se bazează pe un sondaj realizat de compania Ipsos MediaCT pentru Thomson Reuters.
În cadrul sondajului, universitarii nu sunt puşi să facă un top, ci să numească cel mult 15 instituţii pe care le consideră a fi cele mai bune, în funcţie de experienţa lor.
În realizarea clasamentului a mai fost luată în calcul şi reputaţia universităţilor în ceea ce priveşte cercetarea şi predarea.