Cum i-ar ajuta pe copii un curs de inteligenţă emoţională în şcoli
0Elevii, în special cei de gimnaziu, ar avea nevoie la şcoală şi de un curs de inteligenţă emoţională, care să-i ajute să gestioneze nu doar informaţiile brute, dar şi emoţiile lor şi să se dezvolte astfel afectiv, susţin psihologii.
„Educaţia copilului din societatea actuală trebuie adaptată la noile rigori, iar metodele clasice de învăţare nu se mai pliază pe nevoile generaţiei de astăzi, sunt de părere specialiştii în educaţia copilului”, se arată într-un comunicat de presă al Centrului de Psihoterapie şi Consiliere Familială CUORE.
Aceştia susţin că actuala programă şcolară îl învaţă pe elev să asimileze informaţii, dar nu-l ajută să-şi înţeleagă emoţiile şi să le gestioneze corespunzător.
Ca atare, spun ei, ”inteligenţa emoţională nu mai reprezintă doar un moft al societăţii civilizate, ci şi o necesitate urgentă a sistemului educaţional actual, necesitate care i-ar putea ajuta pe copii să se dezvolte armonios, nu doar intelectual, dar mai ales afectiv”.
Ce este un curs de dezvoltare socio-emotională şi cum îi ajută pe copii?
„Inteligenţa emoţională, supranumită şi EQ este fundaţia pe care se construieşte personalitatea şi împreună cu IQ creează un adult adaptat la viaţă”, este de părere Monica Ion, psihoterapeut adlerian la Centrul de Psihoterapie şi Consiliere Familială CUORE.
“Dezvoltarea socio-emoţională este un curs în care grupul în sine creează oportunităţi de exersare de abilităţi sociale şi emoţionale. În cadrul cursului, copiii au oportunitatea să observe, să demonstreze, să experimenteze, să modifice şi să fie recompesaţi pentru achiziţii, ceea ce facilitează utilizarea lor în contexte sociale”, a explicat psihologul.
De asemenea, cursul de dezvoltare socio-emoţională îi ajută foarte mult pe copii, mai ales pe cei din gimnaziu, să se adapteze mult mai bine la mediul social, să-şi facă mult mai uşor prieteni de joacă şi să relaţioneze mult mai eficient cu profesorii şi colegii.
“Dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale influenţează dezvoltarea cognitivă, pregătirea şi adaptarea la mediu şi previne apariţia problematicii datorate dezechilibrelor emoţionale şi comportamentale”, consideră Monica Ion.
Curs de o oră în gimnaziu
Aceasta susţine că un astfel de curs ar fi binevenit în programa şcolară a elevilor în special la gimnaziu, o oră pe săptămână.
“În acea oră, copiii ar trebui să înveţe prin joc să recunoască şi să-şi exprime emoţiile, să înveţe despre iniţierea şi menţinerea unei relaţii, să înveţe echilibrul între a da şi a primi”, este de părere psihologul.
Problema, susţine aceasta, ar fi numărul relativ mic de psihologi şcolari existent în sistemul de educaţie de stat.
Pe aceeaşi temă:
Peste 10 ani vom avea prima generaţie de liceeni-lideri, aşi în dezvoltare personală
Program pentru dezvoltarea inteligenţei emoţionale, pentru copiii supradotaţi