Bac 2022. Simulare cu subiecte dificile la Anatomie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Sesiunea din acest an a simulărilor de Bacalaureat a continuat miercuri cu proba la alegere a profilului. Disciplinele la care s-a organizat simularea au fost: fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie şi filosofie.

Elevii au avut la dispoziţie trei ore pentru rezolvarea subiectelor din teze. La disciplina Geografie – de la profilul umanist –, la primul subiect, elevii au avut de identificat pe o hartă a Europei mai multe oraşe şi state, precum şi forme de relief precizând resursele naturale. 

Subiectele al II-lea şi al III-lea s-au axat pe geografia României, a Republicii Moldova, precum şi pe interpretarea unui grafic privitor la evoluţia numărului de turişti. „Subiectele au fost accesibile, nu le-au pus elevilor mari probleme. Cine e familiarizat bine cu harta Europei şi cu cea a României s-a descurcat uşor. Programa şcolară a fost respectată, iar modelul a fost pe tipicul celor din anii trecuţi. N-au fost capcane”, a comentat Costel Barbălată, profesor de Geografie la Liceul „Marin Preda” din Bucureşti. 

„S-au cerut amănunte”

La proba de Biologie însă, subiectele de Anatomie au avut un grad mare de dificultate, apreciază Ionela Cociorva, profesor de Biologie la Colegiul Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti. „Subiectele pentru simulare au fost grele. Şi dacă s-ar fi dat la Bacalaureat ar fi fost greu. Aceasta pentru că s-au cerut informaţii de amănunt şi dificile. Le-au cerut să ştie din glande endocrine ce se întâmplă cu hormonii tiroidieni dacă există leziuni la nivelul hipofizei. Şi elevii care nu dau la medicină se cam încurcă. Li s-a cerut minieseu cu diabetul insipid pe care nu pune bază niciun copil. Măcar dacă era un diabet zaharat. Dar s-a respectat structura subiectelor date ca model”, a explicat profesoara de Biologie. 

În aceste condiţii, elevii, cel mai probabil, s-au descurcat, însă nu pot spera la note mari. „Un 5 sau un 6 se poate lua. Dar notele mari s-au putut lua greu. Însă, pentru cei care dau la medicină, n-a fost greu”, a apreciat profesoara. Iar cei care nu dau la medicină mai au timp până la examenul de maturitate propriu-zis să fixeze cunoştinţele care acum le-au lipsit, conchide cadrul didactic. 

Rezultatele, cunoscute pe 14 aprilie

Organizarea simulărilor urmăreşte familiarizarea viitorilor absolvenţi de liceu cu rigorile unui examen real şi remedierea deficitelor de învăţare. Notele nu se trec în catalog decât la cerere, iar rezultatele se analizează la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, cu elevii, profesorii şi părinţii. 

Examenul de maturitate este programat să înceapă în luna iunie. 

Simulările se încheie joi, cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi făcute cunoscute pe 14 aprilie.  

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite