Compania rusească „Avia Invest” se laudă cu rezultatele investiţiilor. „Aeroportul Chişinău este lider în Europa”
0Reprezentanţii companiei „Avia Invest” susţin că a crescut semnificativ fluxul de pasageri, în special al celor care zboară din Rusia în Europa, Aeroportul Internaţional Chişinău (AIC) fiind declarat lider la acest capitol.
Potrivit investitorului din Federaţia Rusă, a crescut, în primele şapte luni ale acestui an, cu 35% numărul de pasageri care aleg cursele avia ale Aeroportului Chişinău şi cu circa 25% a operaţiunilor aeriene. Totodată, a fost înregistrată o majorare de 160% a numărului celor care zboară din Rusia în Europa prin Aeroportul de la Chişinău.
„Creşterea considerabilă a acestor indicatori importanţi a fost remarcată şi de Airports Council International Europe, conform căruia AIC este lider in Europa. AIC a fost desemnat şi “Аeroportul cu cea mai dinamică dezvoltare” dintre ţările CSI”, notează reprezentanţii „Avia Invest.
Directorul companiei, Petru Jardan, a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă, organizată recent, că „Avia Invest” doreşte extinderea numărului de curse pe AIC. „Astfel, va fi mărită frecvenţa zborurilor Chişinău-Moscova (Sheremetyevo), de la începutul iernii 2015-2016. La fel, compania „Pobeda” s-a arătat interesată să opereze cursa Chişinău–Moscova, pe aeroportul Vnukovo”, aprecizat Jardan.
Informaţia prezentată de investitorul rus mai arată că s-a reuşit atragerea unor operatori noi, deschiderea unei parcări auto care costat 6,5 milioane de euro şi sunt finisate lucrările de extindere a terminalului se desfăşoară lucrările de reconstrucţie a suprafeţelor existente.
„Lărgirea şi reconstrucţia terminalului vor permite AIC să-şi mărească aproape de 2 ori capacitatea de deservire, până la 750 pasageri/oră şi să le asigure pasagerilor comoditatea maximă de aflare în AIC. Costul reconstrucţiei şi extinderii terminalului AIC este de 9 milioane de euro. După efectuarea tuturor lucrărilor, AIC va putea primi şi deservi toate tipurile de aeronave, fără restricţii şi va asigura un trafic de 21 nave/oră”, se arată în comunicatul emis.
Astfel, după anunţarea acestor date, reprezentanţii „Avia Invest” au afirmat că respectă cerinţele contractului de concesiune, „realizând în termenii stabiliţi etapele planului de dezvoltare a aeroportului”.
Menţionăm că în rapoartele prezentate de Ministerul Justiţiei şi Centrului Naţional Anticorupţie (CNA) se menţionează că realizările investitorului rus au fost efectuate din banii pasagerilor, iar banii care au ajuns în capitalul social al acţionarului majoritar al companiei ar proveni din băncile furate. Mai mult, o parte din veniturile Aeroportului a fost alocată firmelor controlate de primarul Orheiului, Ilan Shor, care a administrat băncile devalizate şi este cercetat penal de CNA.