Producatorii auto cer amanarea eliminarii din instalatiile de aer conditionat a substantelor nocive

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producatorii auto au cerut Comisiei Europene (CE) o amanare in ceea ce priveste eliminarea din instalatiile de aer conditionat ale masinilor a fluorocarburilor (freoni), printr-o scrisoare a Asociatiei Constructorilor...

Producatorii auto au cerut Comisiei Europene (CE) o amanare in ceea ce priveste eliminarea din instalatiile de aer conditionat ale masinilor a fluorocarburilor (freoni), printr-o scrisoare a Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). UE a decis in 2006 sa interzica, incepand cu 2011, folosirea fluorocarburilor in instalatiile de racire a habitaclului masinilor, deoarece sunt daunatoare mediului inconjurator atunci cand sunt eliberate in atmosfera.

ACEA arata ca producatorii au nevoie de "inca doi-trei ani" pentru a se alinia, scrie Automotive News Europe (ANE), citand Reuters.

UE a inchis in luna aprilie a acestui an o portita legislativa dupa ce a aflat ca producatorii auto vor sa o foloseasca pentru a utiliza substanta nociva, denumita in industrie R134a, pana in 2017.

"ACEA solicita Comisiei sa lucreze impreuna cu statele membre pentru a gasi o solutie pragmatica", se arata in documentul citat de ANE.

Producatorii auto trebuie sa investeasca intre 40 si 200 de euro in fiecare masina pentru a corespunde noilor standarde de mediu, insa acest lucru nu se poate intampla deoarece acest cost nu poate fi trecut "in contul" clientilor in aceasta perioada de criza.

Solutiile "verzi" exista, dar producatorii nu sunt interesati de ele

Ecologistii sustin ca producatorii auto au avut suficient timp la indemana pentru a se adapta, iar solutiile alternative si mai putin poluante sunt ieftine.

Unul dintre marii producatorii de componente auto, Honeywell International, a dezvoltat o substanta "verde", denumita HFO-1234yf, care este alternativa la freon, insa furnizori de instalatii de racire, cum ar fi gigantul japonez Denso, merg in continuare pe solutia clasica.

"Tehnologia este disponibila, testata, dar producatorii auto n-au facut comenzi. Industria poate furniza milioane de echipamente de aer conditionat ecologice, de indata ce vor incepe comenzile", a declarat un oficial al unui furnizor de instalatii de racire ecologice, care a dorit sa-si pastreze anonimatul pentru a nu supara constructorii de masini.

Un raport stiintific publicat recent arata ca freonii au un impact mai puternic asupra mediului decat s-a crezut initial.

În lume

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite