Accident aviatic în Egipt. De ce s-a rupt avionul rusesc în aer? Compania Kogalimavia susţine că o „activitate externă“ a provocat prăbuşirea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeronava Airbus a companiei ruse Kogalimavia, cu 244 de persoane la bord, s-a rupt în aer FOTO AP
Aeronava Airbus a companiei ruse Kogalimavia, cu 244 de persoane la bord, s-a rupt în aer FOTO AP

Compania aeriană rusă Kogalimavia a afirmat luni că o "activitate externă" a provocat prăbuşirea avionului său sâmbătă, în Peninsula Sinai, soldată cu 224 de morţi, transmite BBC News online. Dar o sursă din cadrul anchetei care analizează cutiile negre spune că avionul nu a fost lovit din exterior şi pilotul nu a lansat un apel SOS înainte ca aparatul să dispară de pe radar.

Anchetatorii încearcă să afle ce a dus la prăbuşirea avionului rusesc cu 224 de oameni la bord în Egipt, sâmbătă, şi iau în calcul trei ipoteze.

Aceştia susţin că ruperea în aer a aeronavei companiei ruse Kogalimavia a fost provocată fie de o eroare tehnică, fie de o rachetă, fie de o explozie la bord, iar aceste trei variante sunt analizate de investigatori. 

Directorul general al companiei aerine ruse Kogalimavia, Aleksandr Smirnov susţine că „singura explicaţie rezonabilă este că prăbuşirea a fost cauzată de către o activitate externă".

O defecţiune anterioară, în 2001, la nivelul cozii, a fost reparată integral, a declarat alt oficial.

Terorismul nu poate fi îndepărtat ca o posibilă cauză a accidentului, a declarat pentru BBC un purtător de cuvânt al Kremlinului.

Pe internet a fost publicată o înregistrare video care ar fi surprins momentul în care avionul cuprins de flăcări şi fum s-a prăbuşit. 

O sursă din cadrul comisiei care analizează cutiile negre ale avionului, a declarat pentru Reuters că avionul companiei ruse Kogalîmavia nu a fost lovit din exterior şi pilotul nu a lansat un apel SOS înainte ca aparatul să dispară de pe radar.

  Sursa citată a refuzat să furnizeze mai multe detalii, dar a precizat că-şi bazează afirmaţiile pe examinarea preliminară a cutiilor negre recuperate după prăbuşirea avionului.

O sursă din cadrul Ministerului Aviaţiei a precizat anterior că analiza cutiei negre care înregistrează parametrii de zbor este încă în desfăşurare.

Directorul general al companiei aeriene Kogalîmavia, Aleksandr Smirnov, a declarat anterior la Moscova, cu puţin timp în urmă, că avionul de tip Airbus A321-200 „se afla într-o stare tehnică excelentă“ şi numai un 'factor extern' poate explica prăbuşirea aparatului, potrivit RIA Novosti.

„Noi excludem orice defecţiune tehnică sau eroare de pilotaj“, a adăugat el, subliniind că „singura cauză posibilă (a accidentului) este un factor extern“.

Avionul Airbus A321-200 nu putea să se dezintegreze în aer din cauza vreunei defecţiuni tehnice, a declarat directorul general al companiei. „Totul ne face să credem că, la începutul catastrofei, echipajul a pierdut complet controlul“ asupra avionului, a indicat Smirnov.

Un alt reprezentant al companiei a precizat că aparatul suferise înainte de aceasta avarii structurale semnificative, iar piloţii nu au mai apucat „să intre în contact radio“ cu controlorii de trafic aerian, conform RIA Novosti.

Un avion Airbus A321-200 al companiei ruse Kogalîmavia, cunoscută şi sub numele de Metrojet, având la bord 224 de persoane, toţi ruşi cu excepţia a trei ucraineni, s-a prăbuşit sâmbătă dimineaţa în deşertul Sinai, la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din staţiunea Sharm el-Sheik, cu destinaţia Sankt-Petersburg. 

Accident aviatic în Egipt. Compania rusă care deţinea avionul nu îşi plătise angajaţii de două luni 

Kogalîmavia, compania rusă care deţinea avionul de linie Airbus 321-200, care s-a prăbuşit sâmbătă în deşertul Sinai, cu 224 de persoane la bord, nu-şi plătise salariaţii de două luni, a raportat luni Inspectoratul rus pentru muncă (Rostrud), potrivit agenţiei de presă RIA Novosti. 

„În aceste momente se stabileşte la cât se ridică datoria totală“, a declarat un purtător de cuvânt al Rostrud, citat de EFE. O echipă a acestui organism rus a început să facă verificări la sediul Kogalîmavia. 

Aeronava efectua şi câte trei curse pe zi

Avionul prăbuşit sâmbătă în Egipt a efectuat 16 zboruri în ultima săptămână, adică două, uneori chiar trei zboruri pe zi. Aeronava a fost folosită timp de 18 ani de companii aeriene din Libia, Turcia şi Arabia Saudită, înainte să fie cumpărată de Kogalîmavia.

Mai mult, compania care opera cursa fatală s-a confruntat cu mai multe incidente în ultima perioadă.

În 2010, un avion al companiei a fost nevoit să aterizeze forţat în aeroportul din oraşul iranian Maşhad. Din fericire, în urma accidentului nu au fost înregistrate victime.

Un an mai târziu, un alt avion al Kogalîmavia a luat foc chiar pe pista de decolare aeroportul din Surgut, Rusia. Atunci, trei oameni au murit şi peste 40 au suferit arsuri şi traumatisme. 

Accident aviatic în Egipt. Aeronava avea certificat de la Autoritatea de eviaţie irlandeză 

Autoritatea de aviaţie irlandeză (IAA) a emis în acest an un certificat care atestă că avionul de linie al companiei ruse Kogalîmavia care s-a prăbuşit sâmbătă în Egipt respectă standardele pentru siguranţa zborului, a anunţat luni un purtător de cuvânt al IAA, citat de Reuters. 

 Avionul A321 care s-a prăbuşit sâmbătă provocând moartea celor 224 de persoane aflate la bord a fost înregistrat în Irlanda de Willmington Trust SP Services Ltd din Dublin şi a fost închiriat companiei ruse Kogalîmavia, a precizat sursa citată.

„IAA a efectuat o revizuire anuală a certificărilor de conformitate în sprijinul procesului de reînnoire a certificatelor care atestă respectarea standardelor pentru siguranţa zborului şi s-a considerat că toate aceste certificări erau satisfăcătoare la acel moment“, a adăugat purtătorul de cuvânt.

El a precizat însă că supravegherea operării avionului, inclusiv controalele zilnice şi lunare, erau responsabilitatea Rusiei în conformitate cu reglementările Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI).

Unitatea pentru investigarea accidentelor aeriene din Irlanda a trimis oficiali în Egipt pentru a ajuta la anchetă, a precizat Ministerul Transporturilor. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite