Turism în Europa: Din ce țări vin cei care-și doresc cel mai mult să ne viziteze continentul

0
Publicat:

Europa își menține atractivitatea și în acest an, aproximativ jumătate dintre participanții la un sondaj intenționând să viziteze continentul în această vară chiar și în vizite repetate, potrivit ETC.

Colaj de fotografii cu un bărbat cu un troler, lângă mai multe obiective turistice europene
Europa își menține atractivitatea și în acest an

Pe măsură ce sezonul de vară se apropie, peste 50% dintre respondenții din China, Brazilia, Australia, Canada și SUA și-au exprimat optimismul cu privire la călătoriile în străinătate. Pentru aceștia, Europa rămâne o alegere de top pentru călătoriile pe distanțe lungi în mai-august 2023. Aproape jumătate dintre cei care intenționează să viziteze continentul vor să facă vizite repetate, ceea ce arată capacitatea Europei de a-și cultiva o reputație pozitivă, de a satisface călătorii și de a-i atrage să se întoarcă, susține The European Travel Commission (ETC) - care reprezintă organizațiile naționale de turism din Europa.

Costurile, printre cele mai importante criterii de departajare a destinațiilor

Cu toate acestea, accesibilitatea a devenit un aspect cheie pentru călători, 32% dintre respondenți spunând că își vor alege următorul loc de vacanță european în funcție de costul experiențelor oferite la destinație.

Barometrul de călătorie pe distanțe lungi (LHTB) 2/2023, publicat joi de ETC și Eurail BV. LHTB, măsoară intenția pe piețele mari de peste mări (Australia, Canada, Brazilia, China, Japonia și SUA) de a călători pe distanțe lungi și în special în Europa.

Comentând după publicarea LHTB 2/2023, Miguel Sanz, președintele ETC, a declarat: „Este încurajator să vedem că piețele pe distanțe lungi se recuperează lent, dar sigur, China fiind în sfârșit deschisă lumii. Cu toate acestea, Europa trebuie să se ferească de alte provocări cu care ne confruntăm ca industrie, și anume inflația și costul vieții. După cum putem vedea din această cercetare, accesibilitatea a devenit o problemă cheie pentru călătorii care intenționează să viziteze Europa. În același timp, nu ar trebui să renunțăm la angajamentele față de sustenabilitate. Informarea călătorilor cu privire la alegerile de călătorie mai responsabile în Europa ar trebui să fie o prioritate de top pentru destinațiile și întreprinderile europene.”

Călătorii chinezi și brazilieni, cei mai dornici de o vacanță europeană în această vară

China și Brazilia sunt cele două piețe cu cea mai mare intenție de a călători în Europa pe termen scurt. În China, 73% dintre respondenți speră să viziteze regiunea în cursul verii – acest nivel de asigurare datează de primele luni ale anului 2020, înainte de criza Covid-19. Dintre acești călători, aproximativ 52% au demonstrat o certitudine puternică în realizarea planurilor lor. În Brazilia, 52% dintre respondenți au declarat că intenționează să viziteze Europa în următoarele luni, dintre care 32% au exprimat o probabilitate mare.

În Australia, Canada și Statele Unite ale Americii, dorința de călătorie este relativ similar, cu 38%, 37% și, respectiv, 36% dintre respondenți care intenționează să viziteze Europa în perioada mai-august 2023, cei mai mulți având sub 50 de ani.

Japonia arată cea mai slabă intenție de călătorie, doar 26% dintre respondenții chestionați plănuiesc să călătorească în afara Asiei de Est și doar 15% dintre ei intenționează să călătorească în Europa.

Găsirea de opțiuni mai ieftine are importanță pentru călători

Raportul calitate-preț s-a consolidat ca un criteriu cheie pentru turiști, deoarece aceștia cântăresc opțiunile de destinație în Europa. În special, costul produselor și serviciilor turistice locale a înregistrat o creștere cu 10% în importanță comparativ cu verile anilor 2021 și 2022. Primele trei criterii pentru selecția destinației sunt acum siguranța percepută (39%), facilitățile turistice (35%) și accesibilitatea serviciilor de călătorie (32%).

Reducerea cheltuielilor de cumpărături (37%) este cea mai importantă strategie de bugetare pentru turiștii de peste mări. Turiștii vor să reducă, de asemenea, prețurile prin rezervarea pachetelor all-inclusive (30%), folosind programe de fidelitate și rezervarea de cazare mai ieftină (ambele cu câte 30%), precum și mâncând la restaurante mai puțin costisitoare sau optând pentru self-catering (26%) ).

Condițiile meteorologice câștigă importanță în alegerea destinației

Prezența reperelor de renume internațional (29%) continuă să dețină o pondere semnificativă pentru vizitatorii pe distanțe lungi atunci când selectează o destinație de călătorie. Cu toate acestea, importanța sa este acum la egalitate cu condițiile meteorologice favorabile la destinație (30%). Acest lucru sugerează o creștere a conștientizării în rândul călătorilor cu privire la constrângerile impuse de condițiile meteorologice extreme.

Având un accent tot mai mare pe durabilitate, sondajul a dezvăluit, de asemenea, că 21% dintre respondenți acordă prioritate destinațiilor care își salvează moștenirea naturală și culturală. Cu toate acestea, doar 15% consideră că vizitarea destinațiilor mai puțin aglomerate este importantă, ilustrând un punct de vedere oarecum controversat.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite