Remedii la domiciliu pentru arsuri la stomac: 10 moduri de a scăpa de refluxul gastric

0
0

Arsurile la stomac se resimt în zona pieptului și apar atunci când acidul gastric se întoarce în esofag. Ele pot dura doar câteva minute sau pot provoca neplăceri și pe durate mai mari. Oricum ar fi, este inconfortabil — așa că nu este nicio surpriză dacă sunteți în căutarea unei modalități de a scăpa rapid de această senzație, scrie Houston Methodist Leading Medicine.

10 remedii care pot ajuta la prevenirea arsurilor de stomac / Foto: Shutterstock
10 remedii care pot ajuta la prevenirea arsurilor de stomac / Foto: Shutterstock

Ce cauzează arsurile la stomac și cum se simt mai exact?

Potrivit Colegiului American de Gastroenterologie, acidul gastric este necesar pentru a descompune alimentele pe care le mănânci, lucru pe care stomacul tău nu are nicio problemă în a-l gestiona. Esofagul tău, pe de altă parte, este iritat de acesta.

Pentru a menține acidul gastric (și alimentele care se digeră) în stomac și în afara esofagului, un inel circular de mușchi de la baza tubului, numit sfincterul esofagian inferior, acționează ca o supapă. Atunci când această supapă este relaxată, alimentele pe care le-ați consumat pot trece în stomac. Atunci când este contractată, această supapă împiedică aceste alimente și acidul să se refuleze în esofag.

Dacă această supapă se relaxează anormal și se permite acidului gastric să se deplaseze înapoi în esofag, apare refluxul acid. Arsurile la stomac sunt cel mai cunoscut și evident simptom.

Se poate resimți diferit în funcție de gravitatea sa, dar simptomele arsurilor la stomac includ: o senzație de arsură în piept, în spatele sternului, o durere usturătoare care urcă spre gât și un gust amar sau acru în gură.

Factorii declanșatori comuni ai arsurilor la stomac includ: mâncatul în exces sau mâncatul prea repede, culcarea la scurt timp după luarea mesei, consumul anumitor alimente, inclusiv cofeina, băuturile carbogazoase, alcoolul, menta, citricele, produsele pe bază de roșii, ciocolata și alimentele grase sau picante, supraponderalitatea, fumatul, stresul și anxietatea.

10 remedii naturiste pentru arsuri la stomac

Dacă încercați să evitați refluxul acid sau să scăpați rapid de arsurile la stomac, iată zece modalități de a ușura — și chiar de a preveni — simptomele:

Mănâncă o banană coaptă

Conținutul ridicat de potasiu al unei banane o face să fie un aliment destul de alcalin. Și, potrivit Academy of Nutrition & Dietetics, acest lucru înseamnă că poate ajuta la contracararea acidului gastric care irită esofagul.

Cu toate acestea, bananele necoapte sunt mai puțin alcaline, sunt bogate în amidon și pot fi, de fapt, un declanșator al refluxului acid pentru unele persoane. 

Alte alimente alcaline care pot ajuta la compensarea arsurilor la stomac includ pepeni, conopidă, fenicul și nuci.

Mestecă gumă de mestecat fără zahăr

Guma de mestecat crește producția de salivă. Potrivit unui studiu, acest lucru funcționează pentru a ajuta la reducerea arsurilor la stomac și la neutralizarea acidului gastric care este refluxat în esofag.

Ține un jurnal alimentar și evită alimentele care îți provoacă simptome

După cum am menționat, anumite alimente și băuturi pot declanșa refluxul acid și arsurile la stomac. Puteți ajuta la identificarea alimentelor specifice prin păstrarea unui jurnal de alimente și simptome. Odată ce le identificați, evitați aceste alimente și băuturi ori de câte ori este posibil.

Rezistați impulsului de a mânca în exces sau de a mânca rapid

Când vine vorba de prevenirea arsurilor la stomac, urmărirea mărimii porțiilor de mâncare poate fi de ajutor. A avea o cantitate mare de alimente în stomac poate pune mai multă presiune pe valva care ține acidul gastric în afara esofagului, ducând adesea la refluxul de acid și arsurile la stomac.

Dacă sunteți predispus la arsuri la stomac, luați în considerare posibilitatea de a mânca mese mai mici și mai frecvent. Mâncatul rapid poate fi, de asemenea, un factor declanșator al arsurilor la stomac, așa că asigurați-vă că mâncaați mai încet și că aveți timp să mestecați bine alimentele.

Evitați mesele târzii, gustările înainte de culcare și mâncatul înainte de a face exerciții fizice

Culcatul cu stomacul plin de mâncare poate declanșa refluxul acid și poate agrava simptomele arsurilor la stomac. Evitați să mâncați cu mai puțin de 3 ore înainte de ora de culcare, astfel încât stomacul să aibă suficient timp să se golească. De asemenea, este mai bine să așteptați cel puțin două ore înainte de a face exerciții fizice.

Purtați haine largi

Dacă sunteți predispus la arsuri la stomac, curelele și hainele strâmte care vă strâng abdomenul pot contribui la simptomele dumneavoastră.

Ajustați-vă poziția de somn

Ridicarea capului și a pieptului mai sus decât picioarele în timpul somnului poate ajuta la prevenirea și ameliorarea refluxului acid și a arsurilor la stomac.

În plus, se crede că dormitul pe partea stângă ajută digestia și poate acționa pentru a limita refluxul de acid gastric.

 Luați măsuri pentru a pierde în greutate dacă sunteți supraponderal

Excesul de greutate pune o presiune suplimentară pe stomac, crescând riscul de reflux acid și arsuri.

O dietă echilibrată și 150 de minute de activitate fizică pe săptămână sunt primii pași pentru a menține sau a pierde greutatea.

Renunță la fumat

Fumatul reduce cantitatea de salivă produsă și are un impact asupra eficacității valvei care împiedică acidul gastric să intre în esofag, ambele făcând mai probabile arsurile la stomac. Renunțarea la fumat poate reduce frecvența și severitatea refluxului acid și, în unele cazuri, chiar îl poate elimina.

 Reduceți stresul

Stresul cronic își pune amprenta asupra organismului, inclusiv încetinind digestia și făcându-vă mai sensibil la durere. Cu cât alimentele stau mai mult timp în stomac, cu atât este mai probabil ca acidul gastric să refuleze.

În plus, având o sensibilitate crescută la durere vă poate face să simțiți mai intens durerea arsurilor la stomac. Luarea unor măsuri pentru a reduce stresul poate ajuta la prevenirea simtomelor.

Ce trebuie să faceți dacă arsurile la stomac sunt severe sau frecvente

Pentru arsurile la stomac ușoare, ocazionale, medicamentele fără prescripție medicală  pot ajuta la ameliorarea simptomelor. Citiți întotdeauna eticheta medicamentului și nu luați niciodată o doză mai mare sau doze mai frecvente decât cele indicate.

Dacă vă confruntați frecvent cu arsuri la stomac, consultați-vă medicul înainte de a lua în mod regulat medicamente pentru acestea, deoarece aceste medicamente pot interfera cu altele și pot afecta organismul.

Dacă aveți arsuri la stomac severe sau dacă acestea persistă sau se agravează după ce ați luat măsuri pentru a le ameliora, consultați-vă medicul. În unele cazuri, arsurile la stomac pot fi un semn al unei afecțiuni de bază, cum ar fi boala de reflux gastroesofagian (GERD), sau, eventual, un efect secundar al unui medicament pe care îl luați.

Viață sănătoasă


Ultimele știri
Cele mai citite