„Trebuie să fii iraţional şi incredibil de încăpăţânat”. 13 semne că ai ce trebuie ca să devii un patron de succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Steve Jobs (stânga, sus), Oprah Winfrey (stânga, jos) şi Donald Trump (dreapta, jos) se numără printre antreprenorii de succes care au avut viziunea şi curajul de a începe propria afacere
Steve Jobs (stânga, sus), Oprah Winfrey (stânga, jos) şi Donald Trump (dreapta, jos) se numără printre antreprenorii de succes care au avut viziunea şi curajul de a începe propria afacere

Care este trăsătură categorică, înnăscută care ajută şi ridică spiritul antreprenorial? 13 membri ai Consiliului Antreprenorilor Tineri din SUA au împărtăşit fiecare câte o trăsătură necesară pentru a ajunge un om de afaceri de succes.

Curiozitatea

„Antreprenoriatul începe cu întrebări. De ce nu există un produs care să mă ajute în X situaţie? Cum putem construi un produs care rezolvă mai eficient nevoile publicului? Ar putea tehnologia să uşureze, să-l transforme în ceva eficient, durabil? Dacă îţi pui întrebări continuu, vei găsi o problemă pe care să o rezolvi”, a spus Emily Eldridge Holdman, de la PeopleKit.

Gândirea holistică

„Antreprenorii pot vedea imediat imaginea completă, nu doar piese din puzzle. Acest lucru îi ajută să mute piesele în locurile din care vor putea aduce rezultatele dorite. Majoritatea oamenilor sunt la mila detaliilor şi a calculelor care, deşi importante, îi limitează. Antreprenorii au abilitatea de a vedea situaţiile cu un obiectiv mental cu orizonturi largi”, este de părere Kim Kaupe, ZinePak.

Nesupunerea

„Oamenii care respectă regulile nu sunt, în general, antreprenori. Un om care se ridică singur trebuie să vadă dincolo de obiectivele lipsite de viziune şi să identifice ţeluri de termen lung care pot sau nu să fie aliniate cu ceea ce alţii le spun să facă”, explică Michael Costigan, de la Youth Leadership Specialist.

Adaptabilitatea

„Antreprenorii trebuie să se adapteze oricărei situaţii şi, mai mult, să-i ajute şi pe ceilalţi să se adapteze. Antreprenoriatul, în esenţă, este despre găsirea unei noi soluţii pentru o problemă veche şi despre creearea unor oportunităţi ce se adresează unei situaţii despre care nici nu ştiam. Adaptabilitatea – interpretarea lumii ca fiind fluidă şi maleabilă – este necesară succesului”, spune Eric Holtzclaw, de la Laddering Works. 

Asumarea riscurilor

„Toţi antreprenorii sunt născuţi cu înclinaţia către riscuri. Începerea unei afaceri va fi mereu un risc, iar cei care au aversitate faţă de aşa ceva nu vor reuşi”, Josh Weiss, de la Bluegala. 

Entuziasmul de a construi

„De când eram mică, îmi plăcea să construiesc, indiferent că erau blocuri de lemn, nisip, piese de Lego, orice îmi ajungea pe mână. Într-un fel, antreprenoriatul nu diferă foarte mult: construim un viitor pe care vrem să-l vedem, cam la fel cu castelele de nisip din copilărie”, este de părere Derek Flanzraich, de la Greatist. 

Încredere

„Ca antreprenor, încerci să faci ceva ce nu ai mai făcut sau chiar ceva ce nimeni n-a mai făcut. Pentru a trece de vremurile grele în care te simţi frustrat, copleşit sau nesigur, când ai dubii sau alţii te critică, trebuie să ai încrederea de nezdruncinat în tine şi în valoarea muncii tale”, spune Elizabeth Saunders, de la Real Life E. 

Autonomie

„Antreprenorii trebuie să fie autonomi în ceea ce priveşte automotivarea, gândirea în afara cutiei de lecţii convenţionale şi reguli, şi, câteodată, să facă lucrurile despre care ceilalţi spun că sunt imposibile. Un antreprenor ar trebui să fie receptiv la sfaturi, este vorba de o balanţă aici. Este important să ştii şi să asculţi”, Christopher Pruijsen, de la Sterio.me  

Iraţionalitate

„Poate că sună ciudat, dar este adevărat. Fondatorii trebuie să vadă lumea într-o manieră unică şi diferită. Uită-te la oamenii de afaceri de succes şi vei da numai peste oameni dificili. Fondarea unei afaceri nu este o decizie raţională. Ai nevoie să fii iraţional, incredibil de încăpăţânat în ceea ce crezi, în viziunea şi produsul tău”, sfătuieşte Mitch Gordon, Go Overseas. 

Gustul competiţiei

„Antreprenorii adoră să câştige. Îşi doresc atât de mult încât se uită la alte echipe şi afaceri îşi spun că dacă aceia pot, şi ei pot. Există o încredere de sine care acompaniază toţi antreprenorii de succes care se reduce la convingerea că pot învinge competiţia. De acolo, nu mai este nevoie decât de inteligenţă, conştientizarea şi asumarea riscurilor”, este de părere Gagan Biyani, de la Growth Hackers Conference.

Nerăbdare

„Te-ai săturat să aştepţi să-ţi rezolve altcineva problema, eşti sătul ca iniţiativele tale să fie aprobate de un comitet sau frustrat că nu-ţi poţi face superiorii să te asculte? Vrei să o rezolvi tu? Cel mai probabil eşti pe cale să devii antreprenor”, crede Eric Koester, de la DCI. 

Nelinişte cronică

„Cred că un antreprenor este cel care are mereu privirea îndreptată către orizont, în aşteptarea următorului lucru mare pe cale să se întâmple. Cursa aceasta nu trebuie să aibă o conotaţie negativă, totuşi. Când este aplicată unei afaceri sau unui început, devine o trăsătură care luptă împotriva complacerii de sine. Cauţi în permanenţă idei care să-ţi îmbunătăţească afacerea”, spune Zachary Yungst, de la Cater2.me. 

Tenacitate

„Antreprenorii de succes au determinarea, rezistenţa şi pornirea de a reuşit, indiferent de cât de grea se anunţă lupta şi indiferent de eşecurile întâmpinate. Pierderile sunt opriri importante în drumul către succes şi separă câştigătorii de învinşi, în lumea afacerilor. Un antreprenor tenace va continua să muncească din greu şi va sparge barierele cu voinţa şi personalitatea sa”, încheie Rebecca Zorowitz, Ooh La La Brands. 

Citeşte şi:

 

Start în afaceri cu bani de la stat. Cum puteţi obţine ajutoare de minimis pentru a demara un proiect de business

 

Cum vrea un tânăr antreprenor să facă milioane de euro din vânzarea de materiale de construcţii online

 

Samira Cooki: antreprenoriatul feminin din România este deja pe drumul cel bun

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite