Romtelecom şi Cosmote anunţă rezultatele financiare pentru primul trimestru al acestui an

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cosmote şi Romtelecom se laudă cu rezultate bune
Cosmote şi Romtelecom se laudă cu rezultate bune

Romtelecom şi Cosmote România anunţă rezultatele financiare pentru T1 2014, încheiat la 31 martie 2014, conform indicatorilor de performanţă raportaţi de către OTE Group.

„Rezultatele financiare pentru T1 2014 ale ambelor companii reflectă primele efecte ale strategiei pentru acest an. Mai precis, pentru zona de fix, compania s-a concentrat pe creşterea gradului de penetrare a serviciilor TV. Aceasta se reflectă în creşterea constantă a numărului de clienţi: 7,3% în T1 2014 versus T1 2013. Pe segmentul business, soluţiile la cheie pentru companiile mari au reprezentat o sursă importantă a veniturilor Romtelecom. Pe segmentul mobil, am înregistrat rezultate solide datorită rapidităţii şi flexibilităţii cu care am acţionat. În T1 2014, pe segmentul business-to-business, am înregistrat cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce priveşte baza de clienţi, respectiv veniturile. Toate aceste realizări demonstrează că suntem pe drumul cel bun pentru a ne îndeplini viziunea de a deveni operatorul complet numărul unu de pe piaţa din România”, a spus Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom şi Cosmote România.

Romtelecom

Pentru T1 2014, Romtelecom a raportat indicatori financiari stabili şi creşteri pentru segmentul soluţiilor IT&C, respectiv serviciile de televiziune şi Internet. De asemenea, segmentul wholesale a continuat să înregistreze rate de creştere semnificative.

Astfel, Romtelecom a anunţat EBITDA stabilă în comparaţie cu T1 2013, ajungând la 37,8 de milioane euro. De asemenea, veniturile nete au crescut cu 7,7% în comparaţie cu T1 2013, ajungând la 156,7 de milioane euro.  

Serviciile de televiziune şi-au menţinut aceeaşi rată ascendentă de 7,3% în T1 2014 versus T1 2013 în ceea ce priveşte numărul abonaţilor, ajungând, la finalul lui T1 2014, la 1,37 milioane. Veniturile aferente au înregistrat tot o creştere de 7%. Numărul clienţilor broadband a continuat să crească cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,25 milioane, în timp ce penetrarea ca procent din numărul total al conexiunilor de voce a ajuns la 56,2%. Aceste tendinţe pozitive – reflectate atât în ceea ce priveşte numărul de abonaţi, respectiv veniturile – au continuat să contrabalanseze parţial tendinţa descrescătoare pe segmentul de voce. În total, Romtelecom a raportat peste 4,84 milioane abonamente pentru T1 2014, în creştere cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cea mai mare rată de creştere în ceea ce priveşte veniturile, de peste 200%, a fost înregistrată tot de sistemele de soluţii. Proiecte mari IT&C destinate clienţilor companii de dimensiuni foarte mari au consolidat astfel poziţia de lider a Romtelecom pe acest segment de piaţă.

Pe locul secund în ceea ce priveşte cele mai mari rate ascendente ale veniturilor se află segmentul wholesale, în creştere cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, veniturile operaţionale şi veniturile obţinute din activităţi care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei au crescut cu 79% în T1 2014 faţă de T1 2013.

Cosmote România

În T1 2014, COSMOTE România şi-a continuat cursul ascendent, consolidându-şi poziţia pe piaţă şi înregistrând creşteri pe cei mai importanţi indicatori. Mai mult, compania a reuşit să îşi sporească numărul de clienţi business cu un procent remarcabil de 26,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca rezultat al ofertelor dedicate utilizatorilor persoane juridice. Veniturile B2B au crescut cu 15% în T1 2014 versus T1 2013.

Baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) s-a menţinut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonaţi, în creştere cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită ofertelor atractive adresate segmentului rezidenţial.

Veniturile totale în T1 2014 au crescut cu 9,2% de la un an la altul, ajungând la 118,2 milioane euro. Veniturile din servicii au înregistrat o creştere de 5,9% comparativ cu T1 2013. Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 9,9%, atingând valoarea de 26,7 mil. euro în T1 2014 versus T1 2013, demonstrând o strategie comercială eficientă, precum şi performanţe operaţionale îmbunătăţite. Mai mult, marja EBITDA Pro Forma a crescut cu 0,1 puncte procentuale în T1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, ajungând la 22,6%.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 8,6% în T1 2014 faţă de T1 2013, ca urmare a creşterii valorii ARPU pentru apelurile primite.

Cosmote România şi-a crescut considerabil baza de clienţi 3G cu 49% faţă de T1 2013. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o creştere extraordinară de 74% în T1 2014 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013.

Cosmote România oferă acoperire 4G pentru 90% din populaţia capitalei, alături de Otopeni, Bragadiru, Jilava, Valea Prahovei (staţiunile Sinaia, Buşteni, Predeal) şi 13 reşedinţe de judeţ: Ploieşti, Cluj, Iaşi, Bacău, Suceava, Botoşani, Piatra Neamţ, Constanţa, Brăila, Galaţi, Buzău, Satu Mare, Baia Mare. Totodată, compania oferă o reţea de date 3G de înaltă calitate, cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps în 267 de oraşe şi peste 4.800 de localităţi din România, acoperind aproximativ 72% din populaţie. În plus, clienţii se pot bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în HSPA+ în 307 oraşe din ţară. În total, serviciile 3G acoperă aproximativ 80% din populaţia României.

La finalul T1 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicaţii mobile pentru aproximativ 15,5 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite