INTERVIU Radu Ionescu, Philips: Cum vor ajunge telefoanele firmei în buzunarele românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
radu ionescu philips

Radu Ionescu este omul care a adus smartphone-urile Philips pe piaţa din România. El este reprezentantul de distribuţie pe segmentul mobile pentru ţara noastră.

România este prima şi singura ţară din Uniunea Europeană în care Philips comercializează smartphone-uri. Primul model adus a fost Xenium W832 şi a reprezentat un „experiment“ din partea companiei. La sfârşitul anului trecut, în România au mai ajuns trei modele W6500, W8510 şi W3568. Cel din urmă a ajuns şi în portofoliul operatorului de telefonie mobilă Cosmote. Următoarea piaţă din Uniunea Europeană va fi Polonia, dar Radu Ionescu spune că este posibil ca vânzările să se extindă şi în ţările vecine României.

Philips fabricat în China

Telefoanele Philips sunt făcute în „Silicon Valley-ul chinezesc“, în Shenzen. „Philips face tot ce înseamnă design şi proiectarea inginerească a hardware-ului. Linia de producţie este supervizată din punct de vedere al calităţii“, explică Ionescu.

Philips nu este un jucător foarte vechi pe piaţa smartphone-urilor. Radu Ionescu crede că telefoanele inteligente reprezintă o oportunitate pentru compania de electronice şi electrocasnice.

„Piaţa smartphone-urilor este o oportunitate. Este o piaţă în dezvoltare. Este tânără spre maturitate. Abia acum poţi spune că se maturizează şi că se duce către piaţa largă. Este un moment bun să începi să te extindzi teritorial. După ce Philips a ieşit din manufactură şi a rămas doar în licenţiere, supravegherea procedurilor de producţie, marketing şi vânzări, a avut, tradiţional, două pieţe mari: China şi Rusia – au şi alte pieţe în care operează, dar cu dimensiuni mai mici. De când Androidul este lider la nivel mondial, s-au gândit că asta e direcţia şi au început să facă telefoane cu Android. Philips se va extinde mai repede sau mai încet în funcţie de oportunităţi. E o chestiune de a găsi omul potrivit care să poată dezvolta piaţa“, spune reprezentantul de distribuţie al companiei.

Pe lângă smartphone-uri, va fi lansat şi „cel puţin un feature-phone“. „Este interesant că şi Samsung şi Nokia par să iasă de pe piaţa feature-phone-urilor şi o lasă descoperită. Noi avem o cotă de piaţă foarte mare în Rusia pe acest segment, dar este o piaţă foarte diferită“.

„Este interesant că şi Samsung şi Nokia par să iasă de pe piaţa feature-phone-urilor şi o lasă descoperită. Noi avem o cotă de piaţă foarte mare în Rusia pe acest segment, dar este o piaţă foarte diferită - Radu Ionescu

Baterie şi brand

Pe piaţa din România se regăsesc smartphone-uri de la toţi jucătorii importanţi de pe piaţa mondială. Există telefoane pentru toate gusturile şi pentru toate buzunarele, de la companii precum Apple, Samsung, HTC sau Blackberry. În afară de companiile renumite, există şi o mână de branduri locale. Ce le oferă Philips clienţilor?

„Baterie puternică, sistem de economisire a bateriei personalizabil, buton dedicat pentru această funcţie. În plus, au garanţia că achiziţionează un produs susţinut de o companie care există de peste 120 de ani“, spune Radu Ionescu.

Autonomia este principalul atu al smartphone-urilor din gama Philips Xenium. „Cred că bateria este, în cazul smartphone-ului, ceva foarte important. Pentru a putea să utilizezi telefonul cât mai mult trebuie să ai baterie. Dacă autonomia e mică, la un moment dat îţi schimbi telefonul şi îţi iei unul cu baterie mai mare şi anume Xenium. Nu sunt foarte multe opţiuni pe piaţa internaţională“.

Pe lângă bateriile generoase, smartphone-urile sunt suţinute şi numele companiei, un nume recunoscut la nivel global pentru produsele de calitate oferite. „Marca sprijină marca. Brandul Philips în România e în top 10 în ceea ce priveşte bunurile de larg consum. Totul e să marketezi produsul cum trebuie şi să găseşti partenerii potriviţi. Acceptanţa în ochii consumatorului e doar o chestiune de timp. Brandul sprijină foarte mult vânzarea, în general. Dar degeaba ai brand dacă nu ai ce îţi trebuie în portofoliu“.

În acest sens, Ionescu spune că pe piaţa din România se vor regăsi, „în orice moment“, şapte sau opt modele de smartphone-uri. „Anul acesta vom atinge şi zonele mai ieftine – vom avea modele şi în zona low-end (300-400 de lei), dar şi telefoane de 1700 – 2000 de lei. O să fie un portofoliu care va acoperi toate segmentele“, spune el.

„Cred că bateria este, în cazul smartphone-ului, ceva foarte important. Pentru a putea să utilizezi telefonul cât mai mult trebuie să ai baterie. Dacă autonomia e mică, la un moment dat îţi schimbi telefonul şi îţi iei unul cu baterie mai mare şi anume Xenium. Nu sunt foarte multe opţiuni pe piaţa internaţională - Radu Ionescu

Despre marketing şi operatori

Orice companie care intră pe o piaţă trebuie să înceapă să îşi promoveze produsele. Deocamdată, cei de la Philips nu au desfăşurat nicio campanie de marketing, dar Ionescu promite că odată ce va ajunge în portofoliile operatorilor, va derula şi astfel de acţiuni, împreună cu aceştia.

„Anul trecut am început să fim în portofoliul unui operator, cu un singur model. În momentul în care va avea sens, vom face campanii de marketing împreună cu operatorii. Până atunci, strategia de marketing este cea de guerillă: încerci să fii cât mai prezent în ceea ce citeşte omul zi de zi – Facebook, bloguri, comunicate, teste. Acolo investim anul acesta, în principal“, explică Ionescu.

Smartphone-urile Philips le permit utilizatorilor să folosească două cartele simultan. Operatorii din România sunt destul de rezervaţi în privinţa terminalelor dual-sim, preferând telefoane cu un singur slot pentru sim. Are Philips vreo şansă să îi convingă?

 „Cred că asta are doar o componentă emoţională. Cred că operatorul ar putea câştiga dacă ar promova un dual-sim. Trebuie doar să găsească producătorul sau furnizorul care să îl convingă că e mai bine să vândă dual-sim decât single sim. Dacă mă uit pe piaţa românească, în ultimul trimestru al anului trecut, am văzut nişte încercări de promovare. Cred că în momentul în care cineva îi va aborda cu proiecte concrete, or să tindă să nu mai aibă o problemă cu asta“, spune reprezentantul Philips.

În 2014, Radu Ionescu speră să acapareze cel puţin 1% din piaţa telefoanelor mobile din România. 

Haide să discutăm pe Facebook la „Tech Adevărul

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite