Google vrea să interzică definitiv extensiile care blochează reclame în Chrome

0
0

Într-o lume în care accesul pe internet nu mai este de mult o problemă privată, Google se ascunde în spatele protecţiei datelor personale pentru a interzice extensiile care blochează reclamele în Chrome. Astfel, de acum va fi ceva mai greu pentru cei care vor să opteze pentru o experienţă de utilizare curată, fără pop-up-uri despre cele mai ieftine zboruri sau cei mai noi pantofi sport.

Inginerii Google au propus aceste schimbări către bnrowser-ul open-source Chromium, nucleul care stă la baza Chrome, şi care va fi utilizat începând cu acest an şi de către Microsoft Edge.

Motivul din spatele acestei decizii constă în protecţia datelor cu caracter personal, mai exact în decizia de contol a experienţei online. Gigantul american vrea, de fapt, ca tu să îţi controlezi „excursia” pe internet, şi nu dezvoltatorii de extensii.

Schimbarea nu este privită neapărat cu ochi buni de către fanii Chrome, însă Google dă asigurări că cel mai popular software de blocat reclame, Adblock Plus, va rămâne în continuare disponibil pentru utilizatori. 

Desigur, totul se bazează pe premisa că Google are mai bine grijă de datele şi de experienţa ta online, decât dezvoltatorii terţi.

De asemenea, motivul pentru care Adblock Plus ar fi favorizată, faţă de alte extensii, este faptul că, în trecut, au existat cazuri confirmate în care diverse publicaţii online, sau chiar Google, au plătit dezvoltatorii software-ului pentru a introduce pe „lista albă”, la cerere, reclamele pe care le voiau scoase în faţă, notează The Register.

Tehnologie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri