Cum funcţionează tehnologia de localizare a apelurilor la 112, pe care STS se chinuie să o implementeze de 12 ani VIDEO
0Crima din Caracal readuce pe tapet o problemă veche de 12 ani, de când oficialii europeni ne-au admonestat pentru prima oară că nu implementăm tehnologia de localizare a apelurilor la 112, deşi aplicarea acesteia nu este dificilă, fiind realizată chiar şi de Republica Moldova cu mult înaintea noastră.
Preşedintele Comisiei IT din Parlamentul, deputatul USR Cătălin Drulă, a explicat, pe înţelesul tuturor, ce ar trebui făcut.
„Una dintre cele mai eficiente metode de localizare a apelurilor la servicii de urgenţă este Emergency Service Locator de la Google. Funcţionează pe 99% din terminalele cu Android fără instalarea niciunei aplicaţii suplimentare.
Principiul e simplu. Odată cu apelarea serviciului de urgenţă, telefonul activează automat serviciul de localizare (prin GPS) şi la scurt timp după încheierea apelului trimite un SMS special de tip Data cu longitudinea şi latitudinea către serviciul de urgenţă.
Conform estimărilor Google, precizia medie este de 56 de metri faţă de 3km în cazul localizării clasice bazate pe celulă/antenă şi puterea semnalului de la terminal aşa cum e recepţionat la turnul GSM.
Pentru implementare, nu este nevoie decât de un acord cu Google (gratuit) făcut de operatorii de telefonie mobilă şi de serviciul guvernamental din ţara respectivă.
Costurile de investiţie sunt minimale conform Google şi durata de implementare este 2-15 săptămâni”, a explicat Drulă pe pagina sa de Facebook.
În România responsabilitatea pentru a impune operatorilor tehnologiile pe care să le implementeze pentru localizarea apelurilor de urgenţă este la ANCOM, mai exact la preşedintele ANCOM (cf. OUG 34/2008 art. 20).
Specialistul IT a exemplificat câteva date din raportul EENA (European Emergency Number Association), care arată că alte ţări, mai mult sau mai puţin dezvioltate decât România, au implementat tehnologia de localizare cu mult timp înaintea României:
În Austria - 50% din apelurile de urgenţă vin cu localizare precisă prin AML/ESL. Doar Android funcţionează deocamdată.
În Noua Zeelandă - 75% din apeluri au localizarea prin AML/ESL. Au implementare şi Android şi iOS.
În Moldova (da, Rep. Moldova a implementat ESL înaintea noastră) - e implementare doar Android - şi 20% din apeluri vin cu localizare precisă prin AML/ESL.
Pentru programatorii care mă citesc, e de procesat SMS-ul din poza ataşată şi de integrat informaţia în aplicaţia operatorilor 112. Ne-ar lua oricărei echipe decente de programatori mai mult de câteva săptămâni cu tot cu teste?!
Citeşte şi: