Apple a făcut cea mai mare achiziţie din istorie pentru a rămâne relevantă. Tot ce ar trebui să ştii despre „Beats by Apple“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marca Beats este foarte populară în Statele Unite ale Americii. FOTO Reuters
Marca Beats este foarte populară în Statele Unite ale Americii. FOTO Reuters

Cea mai mare tranzacţie din istoria Apple a fost consemnată săptămâna aceasta. Plăteşte trei miliarde de dolari pentru o companie care vinde produse audio la preţuri mari. Ceea ce vom vedea în 2014 va fi era unei noi companii Apple, anunţă un vicepreşedinte. Fondatorul spune că e din nou cool.

„Mai târziu anul acesta, vom prezenta cea mai bună gamă de produse pe care le-a avut Apple în ultimii 25 de ani“, a spus Eddy Cue, vicepreşedinte pe servicii şi software al Apple. În 2014, lumea se aşteaptă ca, în sfârşit, Apple să lanseze un ceas inteligent, deşi e deja cea mai populară companie în acest domeniu. „(...) sună tare bine pentru Apple să revină la originile sale cool“, a spus şi Steve Wozniak, cofondator Apple, citat de CNET

Despre tranzacţia de trei miliarde de dolari a Apple au fost numai cuvinte de bine spuse. Până la Beats, cea mai mare tranzacţie făcută de Apple a fost achiziţia NeXT prin care şi-a asigurat arhitectura pentru Mac OS X şi iOS, dar şi revenirea lui Steve Jobs în funcţia de conducere. Acum, e noua companie Apple, una fără Jobs, fără stilul său obsesiv de a conduce, atent la detalii şi fixist doar pe anumite categorii de produse. Este compania condusă de un om orientat atât spre profit, cât şi spre dezvoltare şi inovare, şi anume Tim Cook.

„Nu e vorba de ce fac Apple şi Beats acum, ci de ceea ce credem că putem face împreună în viitor“, a spus Tim Cook la conferinţa Code organizată de Recode şi citat de CNET. Wozniak a spus că între Beats şi alte nume, el ar alege această marcă, dar şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la viitorul ariei hardware a companiei. Totuşi, Beats are şi software şi un serviciu de audio streaming. „Serviciul de streaming se va dovedi, probabil, o afacere mare în viitor. Nu sunt un analist şi nu sunt prea apropiat de această piaţă. Poate sunt prea demodat, dar încă sunt fan iTunes“, a precizat Wozniak.

Steve Jobs în discuţie cu Dr. Dre

Marea piatră de hotar a muzicii: streaming online

Apple a reuşit să ducă industria muzicii un pas în faţă cu serviciul iTunes prin care oamenii au putut cumpăra, pentru 0,99 de cenţi, o melodie. A fost primul pas semnificativ în lumea digitală în care nu mai cumperi albume, ci melodii individuale preferate. Steve Jobs a colaborat cu Dr. Dre pentru a creşte iTunes, iar acum Tim Cook decide că are nevoie de Beats pentru a creşte serviciul său acolo unde e lumea: pe streaming online.

Spotify, principalul competitor pe această piaţă, are 40 de milioane de utilizatori activi şi 10 milioane de abonaţi. Apple, pe de altă parte, are 40 de milioane de ascultători pe iTunes Radio, serviciu introdus în urmă cu un an, şi 800 de milioane de clienţi în total pe iTunes, conform 9to5mac. Ei bine, când vine vorba de Beats Music, acest serviciu are 250.000 de abonaţi cu aproximativ 5 milioane de descărcări. Dar Beats se bucură de popularitate în rândul tinerilor şi a reuşit să creeze un cult în jurul mărcii similar celui creat de Apple.

Rezumatul unei tranzacţii de miliarde

Final de parteneriat cu HP

Jimmy Iovine, cofondator Beats, îi va raporta direct lui Cue pe partea de muzică, iar lui Phil Schiller, director de marketing Apple, pe partea de produs. Înainte de Apple, Beats a avut un soi de parteneriat şi cu HTC. Taiwanezii au cumpărat cu 300 de milioane de dolari o parte din acţiuni, iar Iovine a spus, conform Engadget, că voiau un partener, dar nu s-au potrivit în ceea ce priveşte cultura brandurilor. Cât despre contractul cu HP, acesta se va încheia în viitor.

HP e un recunoscut producător de computere cu Windows şi un rival mai mult sau mai puţin direct cu Apple. Potrivit CNET, până în 2015 se va fi încheiat totul între Beats şi HP. De-a lungul acestui an, cele două companii vor colabora pe partea de dezvoltare tehnologică, iar vânzările pot continua până la finalul lui 2015. Apoi, HP nu va mai avea voie să vândă vreun computer cu emblema şi tehnologia Beats Audio. În prezent, e vorba de 15% până la 20% din produsele HP.

În final, Cue a mai spus şi că nu cumpără, prin Beats, nimic cool, nu aşa funcţionează lucrurile. „Nu cred că poţi cumpăra aşa ceva. Întâi faci cele mai bune produse, apoi le faci cool“, a precizat el, conform CNET. În principal, vor să scoată din Beats serviciul de streaming şi să-l ridice la nivelul iTunes din prezent. Iovine înţelege partea de entertaiment, de vânzare, Apple are infrastructura pentru a face posibil parcursul. Mai mult, Iovine caută de mult un parteneriat cu Apple, dar pur şi simplu nu a primit un răspuns favorabil de partea cealaltă.

I-am spus lui Eddy: «ar trebui să colaborăm, am câteva idei». Cum se face că cineva poate să aibă o relaţie timp de 10 ani, apoi să se căsătorească? Pur şi simplu se întâmplă. Jimmy Iovine, citat de Engadget

Şi aşa, cu trei miliarde de dolari, Apple devine o companie interesată de ceea ce poate cumpăra pentru a avea succes, nu doar de reproducerea serviciilor. Rămâne de văzut acea gamă de produse anunţată de Cue, poate un iWatch. Rămâne de urmărit evoluţia Beats Music, mai e până la primul milion de abonaţi, şi rămâne de precizat: e primul pas pentru noua companie Apple, una pentru care se stinge şi amintirea fondatorului Jobs, nu doar viaţa sa.

[<a href="//storify.com/razvanbaltaretu/afl-mai-multe-despre-povestea-beats-by-apple" target="_blank">View the story "Află mai multe despre povestea „Beats by Apple“" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite