MLPTL se va opune oricaror presiuni pentru schimbarea rutei Autostrazii Bucuresti-Brasov
0Referitor la articolul publicat in ziarul Adevarul din 29 mai 2003, sub titlul "Pentru o ruta care sa ocoleasca terenurile latifundiarilor din Baneasa, zeci de milioane de euro - topiti de stat in
Referitor la articolul publicat in ziarul Adevarul din 29 mai 2003, sub titlul "Pentru o ruta care sa ocoleasca terenurile latifundiarilor din Baneasa, zeci de milioane de euro - topiti de stat in Autostrada Bucuresti-Brasov", AND face urmatoarele precizari: - Importanta autostrazii Bucuresti-Brasov este data de interesul national de dezvoltare a infrastructurii rutiere romanesti. Speculatiile sau presiunile pe care le-ar putea face diverse grupuri de interese le excludem printr-o abordare tehnico-economica viabila. Astfel: pentru fiecare tronson am solicitat proiectantului mai multe variante de traseu care sa tina seama de: minimalizarea costurilor generate de achizitia terenurilor necesare dezvoltarii proiectului (de preferat terenurile aflate in proprietatea statului sau care se afla la limita proprietatilor si sunt gestionate de organele locale); eficientizarea solutiilor proiectate astfel incat in executie constructorii sa beneficieze de trasee fara probleme din punct de vedere al tehnologiilor de executie, fara lucrari importante de arta (poduri, tunele) si care sa asigure un ritm accelerat de derulare a programelor. - De asemenea, analizarea mai multor variante pentru solutia finala de executie este necesara pentru a se obtine o varianta de traseu care sa corespunda conditiilor de autostrada, si anume: aliniamente in locul traseelor sinuoase; curbe cu raza foarte mare de racordare; volume mici de lucrari de terasamente; evitarea localitatilor; asigurarea denivelata a acceselor la autostrada; conexiunea rapida la reteaua de drumuri nationale si locale. - Analizarea mai multor variante de traseu pentru noua autostrada Bucuresti-Ploiesti-Brasov nu va intarzia inceperea lucrarilor de executie a acesteia. De asemenea, aceasta analiza este benefica prin faptul ca va pune la dispozitia partenerului ce va finanta si executa proiectul si cu care AND si MLPTL se afla in negocieri, mai multe solutii in vederea alegerii celui mai bun proiect. Va aducem la cunostinta ca partenerii cu care negociem in prezent in parteneriat public-privat sunt: STRABACH (Austria) pentru Bucuresti-Ploiesti VINCI (Franta) pentru Comarnic-Predeal ASHTROM (Israel) pentru Predeal-Brasov. - Mentionam ca in prezent se lucreaza la variante si o decizie finala o vom lua impreuna cu finantatorii.