Umilința trăită de un client care a lăsat bacșiș 500 de euro. Cum își filtrează clienții restaurantele din Saint-Tropez
0Restaurantele din Saint-Tropez își filtrează clienții în funcție de mărimea portofelului.
V-ați gândit vreodată să mergeți să vă ospătați la această adresă celebră din portul vechi? Ei bine, ar fi bine să aveți cartea de credit pregătită, altfel nu veți avea nicio șansă să intrați. Totul începe cu apelul de rezervare, scrie varmatin.com.
„Îți cer numele și prenumele. Verifică dacă ești înregistrat în dosarul lor. În acest moment se evaluează ce ai cheltuit deja, ce ai comandat în băuturi... până la bacșiș”, explică un insider.
Pe scurt, este vorba de a măsura dacă aveți de-a face cu un potențial "client mare" sau cu un „client mic”.
„Dacă numele nu vă sună cunoscut și nu vă încadrați în prima categorie, vi se spune că restaurantul este complet rezervat până la sfârșitul lunii august. Sunteți apoi îndrumat cu amabilitate către unul dintre celelalte restaurante ale grupului”, continuă informatorul.
O femeie din zona Tropez, cunoscută în viața culturală a peninsulei, s-a confruntat cu această problemă la începutul lunii iulie, când a vrut să rezerve o masă pentru două persoane pentru aniversarea nunții sale la un restaurant gastronomic la modă din Ramatuelle.
După ce și-a declarat identitatea ei și a partenerului său, i s-a spus cu amabilitate că nu mai există locuri libere până în... septembrie, când un alt cuplu avea un loc garantat în decurs de o săptămână.
„Cu alte cuvinte, trebuie să le garantați o sumă minimă de cheltuieli, cât mai mare, desigur, dacă sperați să obțineți o masă într-unul dintre cele mai populare restaurante-cluburi din Saint-Tropez”, subliniază un comerciant din portul vechi.
O masă de 5.000 de euro sau nimic
Este o tehnică care îi face să tresară chiar și pe cei mai înstăriți oameni, care se simt jigniți că trebuie să anunțe mărimea portofelului lor înainte de a se așeza și de a se uita la meniul râvnitului local.
„Este simplu: când faci o rezervare, ți se spune clar 'avem o masă de 5.000 de euro, ești de acord? Dacă spui nu, atunci nu există masă! Acest mod de a mări costurile tot timpul nu face bine satului”, spune un alt martor.
Logica bacșișurilor „forțate”, sau a bacșișurilor „generoase” rotunjite la mia de euro atunci când introduci cardul bancar, nu încântă nici clientela de aur, pentru care arta de a se lăsa păcălită - chiar și cu stil pe chei - are limite.
„Seara trecută, un prieten italian a fost oprit în parcare pentru că bacșișul de 500 de euro nu era suficient de mare. Personalul i-a cerut să lase 20% din nota de plată. Și așa a fost. Ce fel de mod este acesta de a face lucrurile? Devenim ostatici ai acestor oameni!”, conchide o clientă foarte bogată, care jură că nu va mai face niciodată acest lucru.