Berea cu adaos de coajă de struguri roșii, cu antioxidanți naturali, creată de o universitate din România

0
Publicat:

Berea cu adaos de coajă de struguri roşii, un nou produs inovativ realizat la Universitatea din Galați. Produsul a fost premiat la Târgul Internațional de Invenții și Inovații „Inovaliment”.

Berea cu adaos de coajă de struguri roșii FOTO: C. Mazilu
Berea cu adaos de coajă de struguri roșii FOTO: C. Mazilu

Daniela Serea, doctorandă în cadrul Facultății de Știința și Ingeneria Alimentelor Galați, spune că ideea de bază a fost de a înlocui coloranții sintetici cu cei naturali. În cazul berii, totul a pornit de la ideea de a valorifica deşeurile provenite din vinificarea strugurilor, în vederea susţinerii unei economii circulare.

Potrivit sursei citate, acestea cantităţi de deşeuri conţin cantităţi mari de compuşi biologici activi, care pot fi valorificaţi atât pentru a crea o culoare plăcută pentru bere, dar şi pentru a îmbunătăţi produsul cu calităţi care aduc un plus de sănătate consumatorilor, prin existenţa antioxidanţilor, dar şi prin renunţarea la coloranţii sintetici.

„Se știe că în urma prelucrării industriale a strugurilor, rezultă mari cantități de deșeuri, care nu sunt valorificate. Deși sunt considerate deșeuri, acestea conțin cantități importante de compuși biologi activi, cum ar fi antioxidanți, coloranți, compuși naturali de sinteză, care pot conține înlocui aditivii de sinteză cu eficiență”, a explicat Daniela Serea.

Produsul a obținut premiul al- II-lea la Târgul Internațional de Invenții și Inovații „Inovaliment”, organizat de Fundaţia „Dan Voiculescu”, în perioada 21-25 noiembrie. Tema principală a fost sectorul alimentar, alimente sustenabile, alimente pentru generaţiile actuale şi cele viitoare.

Facultatea de Știința și Ingineria Alimentelor Galați a participat anul acesta cu şapte produse, patru dintre ele fiind premiate. 

Tendința de inovare, determinată de criza alimentară

Prodecanul Facultăţii de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, Nicoleta Stănciuc, consideră că  tendinţa de inovare în produsele alimentare este determinată de criza alimentară pentru care se pregăteşte omenirea.

„Tendința de inovare se datorează crizei alimentare. Într-un magazin avem senzația că produsele sunt multe și sunt extrem de diversificate, însă mega tendințele din aceste domeniu arată că în 2050 populația globului va ajunge la 10,5 miliarde și va fi nevoie de o cantitate de hrană cu 70 la sută mai mult decât avem acum. (...)Aceste concepte sunt în ideea de valorifica ceea ce avem și de a dezvolta idei care să permită dezvoltarea durabilă, astfel încât copii, nepoții, strănepoții noștri să aibă în continuare ce consuma”, susține profesorul Nicoleta Stănciuc.

Studenţii şi profesorii de la Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor din Galaţi sunt renumiţi în ţară pentru produsele lor. De-alungul anilor ei au mai inventat pateul 100% vegetal, îngheţata de afine cu ulei esenţial de trandafir, ciocolata dietetică şi berea din coajă de vânătă. 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite