eCall, sistemul care cere ajutor automat în caz de accident

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Serviciul de Telecomunicații Speciale a prezentat astăzi, în cadrul unei demonstrații, noul serviciu român pentru apel de urgenţă din vehicule. Începând din ianuarie 2015, Comisia Europeană le cere tuturor producătorilor din Europa să monteze astfel de sisteme, denumite eCall, pe toate autovehiculele nou fabricate.

În caz de accident grav, sistemul eCall se declanșează automat și permite apelarea numărului european de urgență 112, transmiţând informațiile despre accident (poziția exactă a vehiculului accidentat și direcția deplasării) către operatorii 112. De asemenea, solicitarea ajutorului de urgenţă poate fi efectuată manual de către oricare dintre călătorii din mașină prin simpla apăsare a unui buton instalat la bordul autovehiculului.

Localizarea, în 14-15 secunde
Localizarea automată pe hartă pe baza informațiilor GPS (care durează 14-15 secunde de la primirea apelului) este însoțită de avertizarea sonoră a operatorului printr-un apel e-call, printr-un mesaj vocal: „Acesta este un apel e-call, vă rugăm așteptați transmiterea datelor". În acest mod, operatorul ştie că este un apel e-call și, în urma informațiilor primite (care pot include tipul construcției mașinii, numărul de pasageri), stabilește tipul de incident și transferă aceste informații dispeceratelor responsabile pentru intervenţia la faţa locului: Poliţie, Ambulanţă, ISU.

Comunicare permanentă cu dispeceratul
În cazul în care dispecerul are nevoie de date suplimentare, poate apela la funcţia de interogare a bazei de date EUCARIS (o bază de date europeană care permite obșinerea datelor suplimentare despre autovehicule: număr de înmatriculare, proprietarul maşinii, dacă automobilul a fost sau nu furat). Unul dintre avantajale acestui sistem constă în faptul că, pe tot parcursul intervenţiei, echipajele comunică permanent cu dispeceratele pentru a transmite localizarea sau pentru a cere echipaje de suplimentare a intervenţiei.

Timp de reacție îmbunătățit
Prin informatizarea întregului lanț de procesare a cazului, reacția echipajelor de salvare în caz de accidente va fi mult mai promptă, spun specialiștii, în special în situația în care există victime care nu pot comunica cu dispeceratul.
Preţul acestui sistem va fi între 50 și 100 de euro, iar, potrivit estimărilor, această tehnologie grăbeşte sosirea echipajelor de salvare cu 40 % în oraş şi cu 50 % în mediu rural.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite