Iubitorii artelor contemporane se strâng din nou la Cetate Arts Danube, la 418 Gallery
0Sâmbătă, 1 iunie, de la ora 14.00, la Cetate Arts Danube, va avea loc deschiderea expoziţiei retrospective de artă cinetică „Unknown Creatures“ a tânărului artist Ştefan Radu Creţu, curator Victoria Dejaco. Expoziţia este organizată de galeria de artă contemporană 418 Gallery, galerie curatoriată de expertul de artă Joana Grevers.
Aşa cum am mai comunicat, galeria de artă contemporană 418 Gallery, care-a fost fondată de Joana Grevers la Bucureşti (dar şi la München) în anul 2008, şi-a relocat, începând din 2017, „cartierul general“ în localitatea Cetate, „pe malul stâng al Dunării Albastre“, în proprietăţile recuperate de la comunişti de Joana Grevers (un elegant conac, plus o splendidă grădină şi numeroase anexe, toate puse la dispoziţie tinerilor artişti abstracţi contemporani şi lucrărilor acestora), devenind astfel prima galerie rurală din România!
Conform Joanei Grevers,
„acest mediu neobişnuit, care este un fost conac agricol de familie din a doua jumătate a secolului al XIX-lea, se potriveşte de minune cu lucrul la scară mare al tinerilor noştri artişti experimentali. Artiştii îşi pot dezvolta aptitudinile, pot construi fără nicio restricţie instalaţii şi să creeze artă inserată direct în mediu, «land art»“.
Conform curatoarei Victoria Dejaco, „magicele lucrări cinetice ale lui Ştefan Creţu sunt inspirate de cele patru elemente şi se concentrează deseori pe necunoscuta şi neexplorata viaţă acvatică din adâncul mării“. Expoziţia „Unknown Creatures“ care se va deschide pe 1 iunie va completa lucrările sale în aer liber deja existente în parcul de sculptură de la Cetate Arts Danube, dar va conţine şi piese recente care vor fi arătate în fostul hambar al domeniului.
Curatoarea Simona Vilău spunea, la deschiderea expoziţiei „The Origin of Boxes“ a lui Creţu de anul trecut de la galeria UNA a Universităţii de Arte bucureştene: „De unde se trag creaturile construite de Ştefan Radu Creţu? Cu ocazia expoziţiei curente, misterul va fi descoperit.
Parafrazându-l pe Charles Darwin cu a sa «Origine a speciilor», artistul face un fel de arbore genealogic al propriilor invenţii. Ludicul se împleteşte cu filosoficul, mecanica cu designul şi inventivitatea cu umorul în toată opera artistului, iar creaturile sale se mişcă, scot sunete şi vibrează cu o dinamică proprie, inconfundabilă“.
Citeşte şi:
Frumuseţea „unui sentiment abstract“, redată de şase tineri artişti vizuali români
Artă contemporană, în Bucureşti şi la Cetate, prin Fundaţia Joana Grevers
„Cetatea“ artelor contemporane s-a mutat pe malul Dunării
„Iluzia timpului“, revelată de Albert Kaan într-o nouă expoziţie la galeria 418 de la Cetate