„Cuminţenia Pământului“ intră într-o nouă dimensiune
0Donaţiile pentru „Cuminţenia Pământului“ se pot face şi printr-o modalitate inedită: tehnologia „Augmented Reality“. Aplicaţia „Cuminţenia călătoreşte“ este disponibilă gratuit în magazinele Play Store şi App Store şi urmăreşte să promoveze campania pentru opera lui Brâncuşi.
Prin intermediul realităţii augmentate, modelul tridimensional al sculpturii poate fi aplicat pe orice suprafaţă surprinsă de camera foto a telefoanelor inteligente, în orice colţ al lumii, iar utilizatorii au posibilitatea să doneze, apoi, online sau prin sms
Astfel, opera poate fi admirată, plimbată şi manverată de oricine în realitatea augmentată, prin intermediul aplicaţiei “Cuminţenia călătoreşte”. Prin această tehnologie, imaginea sculpturii poate fi aplicată pe orice imagine surprinsă de camera telefoanelor inteligente, în orice colţ al lumii, iar utilizatorii au posibilitatea să doneze, apoi, online sau prin sms, fără să există însă nicio condiţionalitate.
Aplicaţia “Cuminţenia călătoreşte” a fost dezvoltată de Augmented Space Agency, în parteneriat cu 3D Selfie, Websyler şi GMP Advertising, şi este disponibilă gratuit în magazinele Play Store şi App Store.
Suma de cinci milioane de euro a fost alocată deja de Guvern şi e nevoie ca şase milioane de euro să fie colectate prin intermediul contribuţiilor voluntare ale persoanelor private şi cele juridice, până, cel târziu, pe 30 septembrie 2016.
Printre personalităţile care şi-au arătat deja sprijinul pentru campania de subscripţie publică se regăsesc Adrian Ghenie, Doina Lemny, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Mircea Cărtărescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, François Saint-Paul - ambasadorul Franţei, Răzvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu şi Cosmin Alexandru. De asemenea, în spoturile publicitare îşi declară susţinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Pleşu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Păcurariu, Dragoş Bucurenci, Părintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv, Virgil Stănescu, Alexandru Tomescu, Cristina Cioran, Gheorghe Hagi, Virgil Ianţu, Dora Dumitrescu şi Ilie Năstase.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu, a declarat, miercuri, în urma afirmaţiilor făcute pentru News.ro de avocatul moştenitorilor sculpturii ”Cuminţenia Pământului”, că Ministerul Culturii nu a semnat un contract, ci a încheiat un proces-verbal cu proprietarii.
Remarc un reviriment al campaniei de donaţii pentru achiziţionarea Cuminţeniei Pământului în acest moment, sunt donaţii din ce în ce mai multe şi mai consistente - Liviu Iolu, purtătorul de cuvânt al Guvernului
În plus, Liviu Iolu a menţionat că Guvernul îşi pune mari speranţe privind strângerea donaţiilor pentru achiziţionarea sculpturii lui Constantin Brâncuşi în teledonul organizat de TVR pe 18 septembrie.
Subscripţia publică a reuşit să adune, până în prezent, 562.117 de euro, prin intermediul tuturor canalelor puse la dispoziţie: 122.956 de euro pe site-ul campaniei, brancusiealmeu.ro, 50.016 de euro, prin intermediul eMag.ro, 349.637 de euro, prin transfer bancar în conturile Ministerului Culturii, şi 39.508 de euro, prin SMS.
Donaţiile pentru achiziţionarea lucrării ”Cuminţenia Pământului” se pot face, începând de miercuri, prin realitatea augmentată, astfel, modelul tridimensional al sculpturii lui Constantin Brâncuşi poate fi aplicat pe orice suprafaţă surprinsă de camera foto a telefoanelor inteligente, în orice colţ al lumii, iar utilizatorii au posibilitatea să doneze, apoi, online sau prin SMS. Românii din străinătate pot dona direct prin intermediul site-ului campaniei www.brancusiealmeu.ro, prin plată online cu cardul, fără a fi percepute comisioane.
Achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi se poate face printr-un efort comun al statului român şi al cetăţenilor: suma de 5 milioane de euro a fost alocată deja de Guvern şi e nevoie ca 6 milioane de euro să fie colectate prin intermediul contribuţiilor voluntare ale persoanelor private şi juridice, până, cel târziu, pe 30 septembrie 2016.