Câţi români au reuşit să meargă în concediu vara aceasta şi câţi aşteaptă reducerile din toamnă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preferinţele de vacanţă ale românilor s-au schimbat în ultimii ani, opţiunile turiştilor fiind influenţate mai nou de accesul la noile tehnologii şi de activităţile care îi ajută să revină la muncă relaxaţi sau să-şi rezolve anumite probleme de sănătate, arată o analiză realizată de PayPal şi GFK. De asemenea, numai 32% din români au reuşit să-şi ia concediu în lunile de vară.

Destinaţiile all-inclusive luxoase, dar care limitează activităţile de relaxare, au început să scadă în topul preferinţelor turiştilor români, arată un studiu desfăşurat de PayPal şi GFK. Românii au început să se orienteze către vacanţele de relaxare (31%), în centrele SPA din ţară, interesaţi de tratamente tradiţionale, masaje exotice şi terapii extrasenzoriale, în timp ce 17% caută vacanţele în care îşi pot rezolva diverse probleme de sănătate, cele mai interesante fiind staţiunile balenoclimaterice. Concediile petrecute în destinaţii însorite sunt preferate de 12% din români.

Consultantul în turism Răzvan Pascu consideră că interesul arătat de români pentru vacanţele de relaxare poate fi explicat prin creşterea veniturilor, dar şi a preocupării românilor pentru un stil de viaţă sănătos. „Oamenii au început să iasă mai mult în Europa, biletele de avion s-au ieftinit, aşa că îşi permit să meargă în hoteluri ceva mai scumpe, care oferă şi facilităţi de tip SPA. Apoi a crescut oferta şi în România, iar astfel de destinaţii se dezvoltă de la an la an. Există şi la noi agenţii care vând pachete pentru vacanţe de relaxare, care includ yoga, meditaţie, detoxifiere, tratamente ayurvedice, masaje, împachetări corporale. Asia este o destinaţie căutată, cu servicii bune şi la preţuri rezonabile“, observă specialistul. 

Maşina personală, mijlocul de transport preferat în vacanţă 

În ceea ce priveşte condiţiile de cazare, românii aleg hotelurile în proporţie de 40%, dar numărul celor care optează pentru apartamente închiriate şi locuinţele cunoscuţilor este în continuă creştere, cu 23%, respectiv 12 %.
Aproape 63% din români aleg să plece în vacanţă cu maşina personală, iar 17% cu avionul. Bineînţeles, liniile aeriene şi zborurile sunt alese în funcţie de preţ (94%), de politica referitoare la bagaje (83%) şi de oferta de destinaţii (76%), iar 9% sunt sensibili la discounturi şi alte promoţii.

Durata medie de vacanţă pentru români este de două săptămâni, perioadă valabilă în cazul a 36% din respondenţi, bugetul alocat pentru cheltuielile de vacanţă fiind de 500 euro. Aproximativ 19% din români aşteaptă reducerile la pachetele de vacanţă din extrasezon ca să meargă în concediu anul acesta, începând cu luna septembrie, până acum numai 32% din români reuşind să aibă parte de o vacanţă. Există şi un procent de 10% care preferă să-şi ia vacanţă în perioada octombrie – decembrie.

În România există însă un procent semnificativ de persoane pentru care concediul nu implică şi mersul în vacanţă, explică Răzvan Pascu procentul de 32% care a ajuns într-o destinaţie turistică. „Mulţi români ies la iarbă verde sau la rude sau prieteni în concediu, alţii preferă să se dedice rezolvării unor probleme administrative. Motivele pot fi diverse, cu accent pe nivelul veniturilor“, spune acesta. 

Turistul român, dependent de conexiunea la internet 

În topul criteriilor în alegerea destinaţiei de vacanţă, preţul este cel mai important factor pentru 85% din români, apoi recomandările favorabile pe care le găsesc pe internet (67%). Interesant este că a apărut un nou factor care influenţează în mare măsură selectarea locului de cazare, conexiunile Wi-Fi fiind mai importante pentru 59% din români, chiar mai mult decât facilităţile pentru familie (57%) sau distanţa pâna în centrul oraşului (53%). De altfel, internetul a devenit un instrument extrem de important pentru turiştii români, 38% dintre ei considerându-l de importanţă crucială pentru planificarea vacanţelor, în timp ce 42% îl folosesc şi pe parcursul călătoriei sau vacanţei, conform studiului amintit.

Turiştii români folosesc internetul atât pentru căutarea de oferte de vacanţă la cele mai bune preţuri, cât şi pentru informaţii detaliate referitoare la destinaţia de vacanţă (preţurile medii, care sunt restaurantele recomandate, care sunt atracţiile turistice, reglementări vamale şi date privind vizele). Canalele online sunt mai populare ca sursa de informare decât cele offline şi numai 18% caută oferte şi 20% informaţii detaliate prin intermediul unui consultant în turism sau prin telefon, în timp ce 45% şi, respectiv, 28% folosesc paginile web ale agenţiilor de turism sau profilurile acestora de pe reţelele de socializare.
Nu în ultimul rând, 55% din turişti sunt interesaţi să aibă posibilităţi variate de a plăti pachetele de vacanţă, chiar dacă achitarea cu bani gheaţă se află încă în topul preferinţelor.
 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite