Adevărul Live: Şapte luni în caiac. O călătorie neobişnuită de la Giurgiu la Veneţia

Lucian Ionescu, explorator FOTO Arhivă personală

Pe Lucian Ionescu valurile crizei de vârsta a doua l-au purtat, singur într-o barcă, în aventura vieţii lui. A reuşit să cucerească, doar cu un caiac construit de el, toate gondolele din Veneţia. Lucian Ionescu a plecat din România pe 7 mai 2013 şi a ajuns în Italia pe 30 noiembrie în acelaşi an. Despre călătoria de 4.000 de kilometri, pe apă, de la Giurgiu la Veneţia, Lucian Ionescu a vorbit în cadrul emisiunii „Adevărul Live“.

Lucian Ionescu (50 de ani) a plecat din Giurgiu în mai 2013 şi a ajuns în Veneţia, după şapte luni. Cam 4.000 de kilometri parcurşi în şapte luni, pe apă. Pentru călătoria pe care avea să o facă, Lucian Ionescu s-a pregătit aproape cinci ani. A început prin a-şi construi singur caiacul, care să-l ducă, prin Marea Neagră - Bosfor – Marmaris - Marea Egee - Marea Adriatică, pe lângă ţărmurile României, Bulgariei, Turciei, Greciei, Albaniei, Croaţiei şi, în sfârşit Italiei.

Călătoria cu caiacul, un vis din copilărie

Lucian Ionescu a explicat ce l-a făcut să-şi urmărească visul de a călători cu caiacul: ”De mic mi-a plăcut să explorez, pentru că stă în firea noastră să cunoaştem lucruri noi. Am făcut canotaj de performanţă. Am vrut iniţial să fac un tur al Greciei, apoi mi-am zis să plec direct de la Dunăre. Am stabilit să plec de la Giurgiu şi să ajung la Veneţia”.

A luat în calcul şi riscurile. ”Am avut timp mult la dispoziţie să să pregătesc. În cinci ani am luat toate informaţiile de care aveam nevoie. Am plecat foarte bine echipat, am avut la dispoziţie inclusiv internet”.

Lucian Ionescu la Adevărul Live FOTO Marian Iliescu

Lucian Ionescu la Adevarul Live FOTO Marian Iliescu

Cele mai multe bătăi de cap i-au dat valurile din largul mării. ”Marea nu prea te lasă să înveţi, te loveşte direct”. Alte probleme le-a întâmpinat pe coasta Croaţiei, când a fost nevoit să parcurgă peste 40 de kilometri fără să găsească un ţărm unde să poată acosta”, povesteşte Lucian Ionescu.

Bărbatul a fost nevoit să ia cu el doar bagaje esenţiale, care să-l ajute să supravieţuiască. ”Am luat cu mine doar două tricouri din polipropilenă, care sunt foarte subţiri şi se usucă repede. Mi-am luat şi un şort mai lung pentru Turcia, unde nu poţi să apari în public decît într-o anumită ţinută. Am mai luat haine termoizolante, dar foarte uşoare, pentru că pe caiac eşti limitat din punctul de vedere al spaţiului”, a spus temerarul.

Frapat de ospitalitatea oamenilor

În timpul aventurii, Lucian Ionescu a trăit în condiţii spartane, descurcându-se explusiv prin forţe proprii: ”Am dormit numai în cort. Cel mai mult m-am chinut pe o plajă din Albania, unde erau numai hoteluri. Am fost tentat să merg la hotel, dar am rezistat tentaţiei”.

Acesta susţine că a avut noroc că nu s-a înbolnăvit în cele şapte luni cât a durat periplul pe mare.
La jumătatea traseului, Lucian Ionescu spune că a resimţit singurătatea. Revelaţia sa a fost ospitalitatea oamenilor cu care a fost întâmpinat peste tot unde a ajuns.
Periodic, a postat impresii pe o reţea de socializare, iar încurajările internauţilor l-au motivat foarte mult atunci când întâmpina dificultăţi.

Alte aventuri le-a trăit în Bulgaria. La ieşirea din această ţară, Lucian Ionescu a fost surprins o furtună foarte puternică şi a fost nevoit să tragă la mal. Imediat, a venit un echipaj de grăniceri care l-a somat să plece. A refuzat, explicându-le că nu poate naviga cu caiacul pe furtună. L-au lăsat să campeze în zona de graniţă, dar a doua zi dimineaţă la ora 5.00, grănicerii bulgari au venit din nou şi l-au supravegheat până a urcat în caiac.

Din cei 4.000 de kilometri ai călătoriei, 500 au fost pe Dunăre, 270 pe uscat, iar restul pe mare. Lucian Ionescu vrea să publice şi o carte în care să descrie aventurile trăite.