Tuning pentru Dacia Logan: proiectul AM
0Cu ajutorul unor parteneri de prestigiu din Europa, colegii de la "Auto Mondial" au realizat un proiect-tuning pentru Logan. Personalizarea automobilului Dacia costa, cu toate accesoriile incluse, 3.500 de euro
Ideea s-a nascut in octombrie 2003, atunci cand o echipa a revistei Auto Mondial a vizitat sediul Zender din Koblenz si a fost sugerata de Titus Chitimia, romanul care detine functia de "design-manager" la renumitul tuner german. Ulterior, in proiect au fost implicate si alte firme de notorietate, precum Vogtland sau Koni, specialisti in suspensii, Atiwe sau G-Tech, cu experienta in prepararea de automobile Renault, precum si parteneri din Romania (Automatic GVA si Lux Acustica) pentru furnizarea accesoriilor hi-tech. Toti acestia au furnizat componente originale care se pot produce in serie, conditia suplimentara fiind aceea a accesibilitatii din punctul de vedere al costurilor pentru proprietarii de Logan. Automobilul, impreuna cu reperele necesare, a fost trimis in Germania in noiembrie 2004 si avea sa fie finalizat cinci luni mai tarziu. Kit-ul estetic respecta identitatea de marca, dar accentueaza limbajul grafic al noii generatii Dacia. Se remarca, astfel, conturul modificat al prizei de aer frontale, noile praguri care urmeaza dinamica parasocului posterior sau eleronul suplimentar, cu profilul integrat in grafismul celor doua stopuri.In plus, pentru a accentua imaginea sportiva, garda la sol a fost redusa, iar modelul a fost dotat cu jante de 17 inch si evacuare dubla. Si suspensiile au fost revizuite, iar Koni propune doua tipuri de amortizoare. Unul, din "seria galbena", pune accentul pe un comportament sportiv, oferind si un nivel rezonabil de confort si, in plus, permite ajustarea in functie de preferintele soferului. Celalalt, "seria rosie", permite o tinuta de drum echilibrata, realizand un compromis ideal intre stabilitate si confort. Si in interior s-a vizat obtinerea unei ambiante sportive fara sa se opereze modificari radicale. Pielea de calitate, in doua culori, domina acum habitaclul, regasindu-se pe volan, scaune, panourile portierelor si levierul schimbatorului de viteze sau al franei de siguranta. De asemenea, o serie de componente au fost vopsite intr-o nuanta metalica de gri deschis, pentru un efect vizual cu impact. Nici suspensiile n-au fost uitate, Koni oferind doua seturi cu comportament diferit. Si motorul ofera performante sporite. S-a pornit de la unitatea 1.4 MPI, obtinandu-se o putere de 90,2 CP, ceea ce inseamna o crestere de 13%, in timp ce cuplul maxim, care a ajuns la 132,1 Nm, este disponibil la turatii mai joase (2.495 rpm). In plus, a fost adaptat un filtru de aer ("G-Tech carbon box"), care optimizeaza admisia aerului, si un nou sistem de evacuare care permite nu doar performante mai bune, ci si un timbru mult mai sportiv. In fine, trebuie amintit ca Proiect AM este dotat cu un radio-CD cu MP3-player produs de Becker si difuzoare dintr-o serie "entry class" produse de JBL. Amplificatorul este tot JBL, cu sase cai, din care doua in punte, cu trecere la subwoofer (800 W putere maxima). Automobilul este dotat si cu car kit GSM cu Bluetooth, senzori de parcare si doua sisteme de protectie, "Auto Magicar M902F" si "Auto Matik's Security",ultimul fiind conectat la un sistem de pozitionare prin GPS si capabil de comunicare digitala GSM cu un dispecerat care vegheaza la protectia masinii si a pasagerilor.