Test Drive Fiat Fullback  2.4 LX 4WD - Un profesionist bun la toate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fiat şi-a îmbogăţit ”vocabularul” cu Fullback. Mai precis, înainte ca Mitsubishi să devină parte a alianţei Renault-Nissan, italienii i-au convins pe niponi că au şi ei nevoie de un pick-up, prin urmare avem în gama Fiat Professional, pe lângă Ducato, Doblo, Talento şi Fiorino... şi Fullback.

Fiat Fullback ”s-a născut” în 2014 când a fost semnat un acord între constructorul italian şi Mitsubishi. Vorbim despre un model identic, din punct de vedere tehnic, cu a cincea generaţie Mitsubishi L200, Fullback fiind produs în Thailanda. Dacă nu ar fi existat cazuri precum Twingo/ smart... şi enumerarea poate continua mult... poate am fi mimat o stare de iritare, dar în 2018 este firesc ca producătorii să urmărească eficientizarea costurilor.

Fiat Fullback este comercializat în Europa, Orientul mijlociu şi Africa, zona EMEA şi Chile.

Designul te duce cu gândul la versiunea niponă, dar italienii oferă prin intermediul diviziei Mopar o gamă de accesorii menite a individualiza şi personaliza modelul. Chiar dacă este înregimentat în divizia Fiat Professional, Fullback este atât o maşină de pus la muncă, dar poate fi şi o maşină cu puternice valenţe recreaţionale.

Fiat Fullback este un pick-up masiv, are peste 5 metri lungime... impune respect doar prin simpla prezenţă statică.

Interiorul lui Fullback îţi aminteşte că maşina are un caracter preponderent utilitar. Eşti înconjurat de plastice tari, iar faptul că avem un model cu parfum asiatic este confirmat şi de poziţionarea în partea stângă a volanului a butonului de start. Viaţa la bord este mult ameliorată de prezenţa unui sistem infotainment, iar faptul că selectarea modurilor de rulare se face prin intermediul unui selector rotativ... sunt detalii care apropie ambianţa interioară de cea a unui SUV.

O parte tehnică solidă

Din punct de vedere tehnic, niponii/ italienii nu au alterat reţeta, avem tot un pick-up cu şasiu separat, arcuri lamelare pe puntea spate şi o tracţiune 4x4 nepermanentă. Avem un sistem de tracţiune integrală preluat de la Pajero, celebrul Super Select 4WD II. Utilizând butonul de selectare a modului de transmisie, puteţi comuta din 2WD (2H) în 4WD (4H) în timpul deplasării, dacă viteza este mai mică de 100 km/h. În situaţii dificile, blocaţi diferenţialul central prin activarea modului 4HLc, pentru teren accidentat, sau a modului 4LLc, pentru pante, noroi şi zăpadă.

Când am testat L200, am găsit suspensia acestuia o idee cam moale, fapt ce conducea la un ruliu şi tanga ceva mai pronunţat. Fullback s-a dovedit ceva mai rigid, oferind un control mai bun al volumelor în cazul rulării în off-road sau pe drumuri denivelate.

În ciuda unor dimensiuni care pot inhiba, o lungime de 5.205 mm, Fullback se laudă cu o rază de bracaj de 5,9 metri. În teren accidentat, modelul italian se laudă cu un unghi de o înclinare laterală de 45 grade, un unghi de atac de 30 de grade, unul de degajare de 22 grade şi un unghi de trecere de 24 grade. O parte din valori sunt afectate de garda la sol de 20 cm, dar şi de ampatamentul de 3 metri.

Un pick-up este sinonim cu bena sa. Aici Fullback se laudă, în versiunea cabină dublă, cu o benă a cărei platformă este la o înălţime de 845 mm, are pereţi cu o înălţime de 475 mm, lungimea acesteia este de 1.520 mm. Fullback face parte din categoria maşinilor care pot lua la bord peste 1.000 kg.

Modelul avut la test avea sub capotă un propulsor diesel de 2.4 litri cu patru cilindri în linie în versiunea de 181 CP livraţi la 3.500 rpm şi un cuplu motor de 430 Nm disponibil la 2.500 rpm. Propulsorului îi pot reproşa o uşoară lipsă de vigoare sub 2.200 rpm, dar este pe alocuri bine camuflat de cutia automată cu cinci trepte. La frânare trebuie ţinut cont că eşti la volanul unei maşini de peste 1.800 kg, ai o oarecare senzaţie de somnolenţă a sistem de frânare, dar totul este datorat inerţiei mari.

Chiar dacă nu este un model dezinvolt în traficul urban, un pick-up poate fi luat în calcul pentru aprovizionare. Noi am obţinut un consum urban de 11-12 litri, ceea ce este o valoare bună pentru un model atât de masiv, o cilindree de 2.4 litri şi cutie automată. Fiat declară un consum mediu de 7,5 litri... dar ar fi bine să mai adăugaţi 1-2 litri în viaţa reală.

În condiţiile în care asistăm la o migrare a conceptului de pick-up spre zona recreaţională, un astfel de model care pune în continuare accentul pe utilitar poate fi apreciat de cei care îşi doresc o unealtă alături. Noi ne-am jucat cu el prin nămoale, ne-am bălăcit într-un vad, am urcat la munte pe ceva drumuri imposibile... dar modelul italian nu a părut impresionat de nimic. Potenţialul lui Fullback este departe de ceea ce este tentat să ceară un şofer obişnuit de la el.

Foto – Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică – Fiat Fullback  2.4 LX 4WD

Motor – turbo diesel, L4, 2.442 cmc, 181 CP@3.500 rpm, 430 Nm@2.500 rpm.

Transmisie – cutie automată 5 trepte, tracţiune 4x4 nepermanentă

Performanţe – 177 km/h v. max, 0-100 km/h nc

Portbagaj – benă

Rezervor – 75 litri

Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.205 / 1.815/ 1.780, ampatament – 3.000

Consum mediu declarat – 7,5 litri/ 100 km

Consum mediu în test – 9,7 litri/ 100 km

Preţ de bază – 29.998 euro, TVA inclus

Preţ model testat – 39.022 euro, TVA inclus

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite