Radu Berceanu - de la SIMKA la Grand Cherokee
0Piese pentru TGV (trenul de mare viteza din Franta), pentru IRISBUS (divizia de autobuze a Renault), precum si pentru Citroen Berlingo sau masinile blindate destinate transportului de bani. Toate
Piese pentru TGV (trenul de mare viteza din Franta), pentru IRISBUS (divizia de autobuze a Renault), precum si pentru Citroen Berlingo sau masinile blindate destinate transportului de bani. Toate acestea sunt produse sau asamblate la firma AVI din Craiova, care apartine deputatului PD Radu Berceanu, fost ministru al Industriilor, inginer de aviatie la baza si mare pasionat de tehnologia aviatica si de masini. Si-a inceput "cariera" pe la 14 ani, ca mecanic de nadejde al tatalui sau, care avea o motocicleta IAVA. Mai tarziu, dupa facultate, o data cu repartitia obtinuta la Craiova, s-a specializat reparand aproape zilnic prima masina a familiei, pe care o conducea sotia lui, o SIMKA 1100, luata de parinti "la a saptea mana". Inainte de '89, Radu Berceanu a lucrat ca inginer la Centrul de Lucrari de Zbor al Industriei Aeronautice Romane din Craiova si a tinut, in paralel, cursuri de aeronautica si constructie de aeronave la Liceul de Aviatie din acelasi oras. Dupa '89, odata cu initiativa privata, impreuna cu un fost coleg, si-a pus la bataie cunostintele, experienta acumulata inca din copilarie in garajul tatalui si pasiunea pentru masini si aeronautica si si-a creat propria afacere in domeniu, de care n-a incetat sa se ocupe personal nici in perioada cat a fost ministru. Intre '91 si '98, cat a ocupat functia de vicepresedinte al Camerei Deputatilor, mergea zilnic la firma, unde, imbracat in salopeta, lucra cot la cot cu cei peste 100 de angajati. Dimineata, urma inspectia. Se trezea la 5 si pana ajungea sa conduca sedintele de la Camera, statea acolo si mesterea. La asemenea pricepere, te astepti sa fi avut la viata dumnealui cine stie ce masini! Nici vorba! Dupa vechitura de SIMKA, si-a achizitionat, prin '86, un Oltcit, care la vremea respectiva i se parea "o limuzina extraordinara", la fel ca si Espero-ul cumparat in '94. Acum, conduce o masina de teren marca Grand Cherokee, an de fabricatie '99. La cei 50 de ani impliniti in martie, tanjeste inca dupa varianta de teren propusa de BMW - X5, de care e atat de indragostit, incat ar accepta si una neagra, culoare care-i displace profund din cauza celor care isi exhibeaza masinile negre, asortate cu geamurile neaparat fumurii si cu ochelarii, si ei negri, indispensabili.