PREZENTARE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mazda3, Micuta japoneza Este o placere sa vezi cel mai nou model Mazda3. Constructorul japonez, aflat sub tutela Ford, a reusit sa ne surprinda cu Mazda6 si sa ne uimeasca cu RX-8. Acum a venit

Mazda3,
Micuta japoneza
Este o placere sa vezi cel mai nou model Mazda3. Constructorul japonez, aflat sub tutela Ford, a reusit sa ne surprinda cu Mazda6 si sa ne uimeasca cu RX-8. Acum a venit momentul sa se impuna definitiv ca unul dintre cei mai spectaculosi si dinamici constructori, odata cu introducerea modelului compact Mazda3. Cu un design sculptural, in actualul spirit al casei si care ingemaneaza elementele prezentate pe Mazad6 si pe RX 8, noua Mazda3, disponibila ca berlina cu cinci usi si sedan, surprinde printr-un spatiu interior peste media clasei si pune in dificultate chiar si galonatul Golf V printr-o eleganta extrem de fina a edge-designului cu accente sport. Hideki Suzuki, seful de design de la Mazda, a precizat ca doua dintre sursele de inspiratie pentru acest model au fost Peugeot 307 si Alfa Romeo 147. De altfel, sportivitatea reprezinta elementul-cheie al noii Mazda3. Acest model este construit pe o platforma complet noua, cu 40 la suta mai rigida decat a precedentului model 323. Suspensiile sunt cu brate suprapuse la puntea fata si cu sistem multilink pentru rotile din spate, similar sistemului utilizat pe Mazda6. Directia este asistata printr-un mecanism electrohidraulic si are o demultiplicare mai scurta, doar 2,8 rotiri fiind necesare pentru a braca complet rotile. De asemenea, franele sunt in acelasi registru, cu discuri pe toate rotile si asistate de ABS, optional pe anumite modele. Avand un ampatament semnificativ mai mare decat 323, noua Mazda3 ofera pasagerilor din spate mai mult spatiu la nivelul genunchilor si al capului, in timp ce portbagajul a cresut si el in dimensiuni. In varianta cu cinci usi, acesta poate fi majorat si datorita posibilitatii de rabatare a banchetei. Pentru propulsie, in functie de piata de desfacere, sunt disponibile o serie de motoare pe benzina si diesel de ultima generatie. In Romania, baza o constituie motorul de 1,4. de 80 CP ce poate primi doar o cutie manuala cu cinci trepte. Urmeaza propulsorul de 1,6. pe benzina, ce dezvolta 105 CP si motorul de 2,0. din aluminiu cu 16 supape si admisie variabila tip S-VT, ce dezvolta 148 CP. Acestea sunt cuplate la o cutie manuala cu cinci trepte, sau optional una automata cu patru rapoarte cu posibilitatea schimbarii manuale a treptelor, denumita Activematic. La diesel, nu putem bifa decat in dreptul unui singur motor turbodiesel cu tehnologie commonrail de 1,6. ce dezvolta 110 CP si care poate primi la randul sau doar o cutie manuala cu cinci trepte. Nici interiorul nu a scapat de tusa sportiva. Scaunele sunt adanc profilate. Optional pot fi tapitate in piele, pilotul avand posibilitatea reglajului pe inaltime. Volanul este cu trei spite si, bineinteles, este imbracat in piele cusuta fiind, la randul sau, reglabil pe inaltime si adancime. Materialele folosite sunt de buna calitate, iar finisarea este exemplara, fiind peste multe modele europene din aceeasi clasa. Tabloul de bord se evidentiaza prin instrumentele pe fond alb sau negru. Pe strada, Mazda3 merge exact unde ii este aratat, si daca se face simtit caracterul subvirator, specific tractiunii, este mult mai usor de controlat decat in multe alte cazuri. Aderenta este la ea acasa. Rotile de 17 inch din aluminiu sunt echipate cu anvelope sport cu talon ingust. In ceea ce priveste pretul, Mazda3 poate fi achizitionata incepand de la 11.890 euro CIP in varianta cu motor de 1,4l si poate ajunge pana la 16.365, in varianta echipata GT cu motor de 2.0 l. Mazda3 reprezinta o oferta extrem de atractiva pentru persoanele cu un ritm de viata alert si sportiv care prefera o masina compacta cu care sa se miste usor in oras, dar care poate deveni si un partener de croaziera redutabil.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite