Mazda RX 8, sau 230 cai putere "scosi" din 1,3 litri
0Pentru a lupta contra unor masini ca Subaru Impreza Turbo, Nissan 350 Z sau Audi TT, producatorul japonez Mazda lanseaza pe piata modelul RX 8. Cu un design atragator si avand ca punct forte deja
Pentru a lupta contra unor masini ca Subaru Impreza Turbo, Nissan 350 Z sau Audi TT, producatorul japonez Mazda lanseaza pe piata modelul RX 8. Cu un design atragator si avand ca punct forte deja faimosul motor "rotativ" de 1,3 litri, masina are o individualitate foarte clar definita, propunandu-si sa atraga cumparatorii care doresc ceva diferit de modelele aflate pe piata. Din start, vor fi oferite spre vanzare doua versiuni: una ceva mai ieftina, de circa 30.000 de euro, dotata cu varianta de 190 cai putere a motorului de 1,3 litri, si una de 33.000 de euro, echipata cu versiunea "de top" a propulsorului, care "scoate" 230 cai putere. Pentru a "obtine" maximum de la motor, acceleratia trebuie apasata puternic, intrucat acest original propulsor poate depasi 9.000 rotatii pe minut. Solutia tehnica, patentata de Mazda, este extrem de originala, motorul avand pistoane triunghiulare ce se invart in camere de ardere circulare. Fara a intra prea mult in detalii tehnice, trebuie spus ca, in mod paradoxal, motorul de 230 CP are un cuplu motor mai mic decat cel de 190 CP. In rest, masina ofera tot ceea ce se poate astepta de la un model sport: suspensii suple, stabilitate excelenta, frane puternice si ABS "discret", care intervine doar cand este absolut necesar. Modelul de 190 CP are o cutie de viteze cu cinci trepte, in timp ce "varful de gama" de 230 CP are o "cutie" cu 6 trepte foarte "scurte". Ramane de vazut ce succes de piata va avea RX 8, intrucat reactia publicului la solutiile tehnice originale este greu de anticipat.