Maserati - ultima atractie pentru romanii cu bani
0* La un pret de peste 100.000 de dolari, patru cumparatori in trei luni * Printre acestia, un tanar de 22 de ani
Calculele italienilor de la Maserati a fost date peste cap: stiau ei ceva de au ales Romania pentru a deschide o reprezentanta, inainte de Ungaria, Polonia ori Rusia, dar nu se asteptau sa castige mai bine decat in Cehia, unde anul trecut s-au vandut 10 bucati pe an. Ei bine, din ianuarie, cand s-a inaugurat reprezentanta de la Bucuresti, nu mai putin de patru romani au cumparat un bolid Maserati, iar alti cinci au angajat un precontract. "Daca si aceste contracte se vor materializa, ne-am realizat deja obiectivul de vanzari fixat pentru tot anul" - spune Camelia Bazac, reprezentantul importatorului, Autoitalia. Pentru romani poate parea curios, dar printre actualii cumparatori se pare ca nu exista ceea ce se cheama vedete. Pentru italieni, mai curios a fost insa sa constate ca nici statisticile lor nu se potrivesc la noi: daca in general clientii au intre 35-40 de ani, primii romani care au dorit sa-si treaca in cartea de vizita un Maserati au de la 22 de ani pana la aproape 60. Maserati Coupe GT, cel mai preferat model, are un pret de pornire de 100.000 de euro (toate taxele incluse, accize plus TVA, care reprezinta circa 30.000 de euro). Potrivit importatorului, dintre cei patru clienti, unul a cumparat chiar "cu banii jos" (ceilalti au apelat la leasing - avans, plata in rate, iar taxele se percep la valoarea reziduala). Duminica trecuta, pe pista Aeroportului Baneasa, Maurizio Mediani, un tanar pilot de la scoala Maserati Master GT Course, a aratat ce poate o asemenea masina. Ploaia asigura o regie perfecta, coupe-ul rosu ridicand in alergarea sa nebuna o coada de apa. Spectacolul crestea la intrarea in slalom si intoarcerile cap-coada din viteza. Dinauntru insa, de pe scaunul din dreapta, bolidul bine stapanit iti dadea o extraordinara senzatie de... siguranta. Aproape ca nu-ti venea sa crezi ceasul de la bord care arata atacarea virajelor la peste 120 km/h. Oricum, nu-ti dadeai seama cand a ajuns la o asemenea viteza, pilotul schimband insesizabil treptele, in stil "Formula 1", de la doua manete ("sus" si "jos") amplasate imediat in spatele volanului de o parte si de alta a acestuia. Pentru clientii care-si permit asemenea modele exclusiviste, tapiteria din piele este deja un amanunt subinteles si se merge pana la personalizarea pragurilor din aluminiu (un detaliu la care au tinut se pare toti clientii romani este de a-si scrie numele, denumirea firmei sau, intr-un caz, de a imprima chiar o sigla care aduce cu un blazon).