Istoria trasurilor-automobil in Romania
0In Cartea de Aur, infiintata de ACR, in care s-au inscris toate autovehiculele importante, pe primul loc se afla o trasura-automobil fabricata de firma Peugeot. Intr-un moment in care numarul
In Cartea de Aur, infiintata de ACR, in care s-au inscris toate autovehiculele importante, pe primul loc se afla o trasura-automobil fabricata de firma Peugeot. Intr-un moment in care numarul "trasurilor automobile" din intreaga lume nu depasea 100 de exemplare, aceasta masina a fost importata in 1889 si in Romania. Fericitul posesor era Barbu Bellu din Bucuresti. El a folosit "celebrul" autovehicul timp de sapte ani, dupa care l-a vandut. Istoria trasurilor-automobil nu se opreste aici: in 1895, trei craioveni au adus in tara trei trasuri-automobile tip Benz, iar un an mai tarziu s-au adus alte "trasuri-automobile" in diferite orase: un Peugeot in Bucuresti, un Rochet-Schneider in Tecuci si un triciclu Bollee in Falticeni. Trei ani mai tarziu, Bucurestiul era unul din orasele in care puteai sa vezi unul din primele automobile americane Oldsmobile, construit in atelierul lui E. R. Olds, atelier care incepuse sa fabrice masini doar de un an. Automobilul avea in loc de volan o mansa si este expus astazi la Muzeul Tehnic. In acelasi an, in ziarele vremii se arata ca doctorul Tomescu si-a adus o splendida trasura cu motor, stil Victoria.