Indragostiti de cea mai urata masina din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Un "doctor de Trabanturi", pe strada Trafic Greu * Ca sa "dea rusini" la limuzine, un trabantist inrait a bagat in masina 7.500 de dolari

Pe strada Nasaud, chiar langa intersectia cu Trafic Greu, isi are atelierul cel mai cunoscut mecanic de Trabanturi si Wartburguri din Bucuresti. De 14 ani, Florin Lixandru s-a dedicat in exclusivitate reparatiilor masinilor cu motoare in doi timpi. I-au trecut prin mana, de-a lungul timpului, peste 200 de Wartburguri si de trei ori mai multe Trabanturi. Unele chiar de mai multe ori. L-a invatat lumea ca-i priceput si, cum are vreo belea cu motorul de pe Trabantel, hop la nea Lixandru, de pe Trafic Greu. "Eu, intr-un fel, le bricolez", rade hatru Florin Lixandru, "ma doare sufletu' sa le aud cum pacane aiurea". Are si el, in curte, vreo cinci bucati. Doua cu acte, inmatriculate, si trei de piese de schimb. Basca un Wartburg cu patru usi - masina de familie. In total, a avut doispe Trabanturi, din care opt pentru piese. Si nevasta-sa, cusatoreasa la Fabrica de incaltaminte "Pionierul", si fiica-sa au microbu-n sange, sunt trabantiste inraite. Dar nea Lixandru nu se-ndura sa le dea "limuzinele" pe mana. Ca l-au costat o groaza de bani, plus timpul pierdut. Un Trabant inmatriculat si in stare de functionare se vinde intre trei si cinspe milioane, in functie de anul de fabricatie si starea tehnica. E un zarghit, insa, care si-a bagat in Trabant vreo 7.500 de parai. I-a pus jante de aluminiu, cauciucuri bengoase, tapiterie scumpa, statie audio de 3.500 de dolari si "bari" de protectie nichelate. Ba, ca sa le dea rusini smecherilor cu masini adevarate, si-a bagat sub capota si un motor de Volkswagen Polo. Florin Lixandru vorbeste despre el cu admiratie. "E scula de masina, dom'le. O vezi pe Internet la www.trabi.ro". Totusi, el nu si-ar pune radio pe Trabant, ca-l sacaie parazitii de la motoru-n doi timp. Cea mai mare durere o reprezinta piesele de schimb. Trabantul nu se mai fabrica din '90. In Romania, dupa calculele sale, mai sunt vreo 5.000 de bucati, din care o zecime in Bucuresti. Vreo cinci tipuri: 600, 601, 601 S si 601 D Lux, plus unul, foarte rar si greu de intretinut, Trabant Hicomat, pentru handicapati, cu toate comenzile la mana. Doar ungurii mai fac ceva piese: bucse, colonii, pistoane, ambielaje si bolturi. Caroserii nu se mai fabrica de doispe ani, iar magazine in care sa gasesti ce-ti trebuie, in Bucuresti, sunt doar trei: pe Fainari, langa Gara de Est, si la Gradinariu SRL - pe cheiul Dambovitei, spre Targul Vitan. Totusi, reparatiile, consumul si intretinerea unui Trabant - zice cu un aer superior Florin Lixandru - sunt infinit mai ieftine decat la o Dacie, spre exemplu. Doctorul de Trabantele munceste, cand e de lucru, si saispe ore pe zi. E greu, ca-s ruginite pe unde au fier, cu cartonul crapat si piesele-s, de obicei, la mana a doua. Pe deasupra, manopera-i o nimica toata. Ii ajung banii pentru familie s-un cocart mic pe-nserat. Are, pe langa oamenii de rand, pentru care si Trabantul e un lux, si clientela serioasa. Sunt unii care oricand ar putea sa-si cumpere o masina serioasa, dar care prefera masinutele sale dragi. Are in agenda un colonel de politie, un stomatolog, un doctor generalist si chiar vedete de televiziune. Serban Huidu, de pilda, si-a aranjat Trabantul, primit in dar de la partenerul sau Gainusa, tot la nea Lixandru. Are un Trabant 601 D Lux, de culoare bej. Florin Lixandru nu vrea sa spuna cat i-a costat pe Carcotasi reparatia. Secret profesional. A mai bibilit unul si pentru un clip publicitar, comandat de o televiziune nationala. Pe asta l-a facut decapotabil. Trebuie sa se priceapa la toate, altfel i-o ia inainte concurenta. Sotul presedintei Clubului trabantistelor are, si el, un mini-service cu acelasi profil. Dar, zice Lixandru, n-are nici pe departe deverul sau. In afara de acesta, Lixandru n-are rival in Bucuresti. Lumea fuge de service-urile care inca mai pastreaza servicii pentru trabantisti. Preturile-s mari si meseriasi ca el nu prea mai gasesti. Ii e teama insa ca, in curand, tartacutele sale iubite vor deveni piese de muzeu. Oricum, din "afacerea" asta nu se va pricopsi vreodata. De-ar castiga 1 milion de dolari la Loto, ar continua sa repare Trabanturi. De hobby.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite