DRIVE-TEST - Noul Focus, la un pas de clasa premium
0Noul Ford Focus poate fi deja comandat la dealerii din Romania, la un pret de baza de 10.760 euro (CIP). Pentru a ne face o idee despre ceea ce aduce nou acest model in lupta sa cu Golf V, precum si
Noul Ford Focus poate fi deja comandat la dealerii din Romania, la un pret de baza de 10.760 euro (CIP). Pentru a ne face o idee despre ceea ce aduce nou acest model in lupta sa cu Golf V, precum si cu competitorii francezi ai clasei compacte, am testat varianta cu 5 usi, echipata cu motorul de 1.6. / 115 CP, benzina.
Ford Focus face cariera. Noul model lansat in premiera la Salonul Auto de la Paris, din toamna anului trecut, a ajuns si in Romania. Acesta este deja disponibil in patru versiuni de caroserie, in varianta hatchback cu 3 si 5 usi, berlina cu 4 usi si, bineinteles, break. Ford incearca prin acest evantai de modele sa-si pastreze clientela si sa egaleze cel putin succesul fostului model, vandut in aproximativ 6 milioane de exemplare in intreaga lume.
Noul Ford Focus imparte aceeasi platforma cu Mazda 3 si Volvo S40. Aceeasi baza a servit si la constructia monovolumului CMax. Fata de precedenta generatie, actualul Focus este mai lat cu 40 mm si are un ampatament mai lung cu 25 mm. In materie de design, odata cu trecerea de la modelul Escort la Focus, Ford si-a cam jucat cartile importante. Noua masina arata aproape la fel ca si precedentul model, poate chiar un pic mai cuminte. Singura schimbare este spatele si mai inclinat, care imprima ceva mai mult dinamism. Aceasta trasatura, combinata cu un design al calandrului frontal usor agresiv, asigura masinii o imagine sportiva destul de reusita. Cam acestea sunt noutatile, motoarele si transmisiile fiind, cu mici retusuri, cele ale generatiei precedente. Ceea ce nu e neaparat un lucru rau. Focus perpetueaza in acest fel manevrabilitatea sa de exceptie si tinuta de drum, foarte buna. La acestea adaugam rafinamentul suspensiilor si un plus de siguranta la viteze mari.
Design constant, echipare imbunatatita
Nici la interior designul nu mai reprezinta un punct forte, insa noul Focus a castigat la capitolul finisare si materiale utilizate. O privire avizata poate observa ca pentru echiparile superioare au fost preluate elemente de la Mondeo: sistemul de climatizare si audio. In plus, datorita cresterii in dimensiuni, volumul interior se situeaza acum in limita superioara a clasei, cel mai mult avand de castigat pasagerii din spate. Acestia au o bancheta mai lata si mai mult spatiu pentru genunchi. De asemenea, a crescut si volumul util, portbagajul avand acum 385 litri.
In materie de echipare, totul a fost regandit. Focus este oferit in 4 versiuni: Ambiente, Trend, Sport si Ghia. In varianta de baza, Focus dispune de airbaguri frontale, ABS, radiocasetofon, reglaj axial si vertical pentru volan, reglaj pe inaltime pentru scaunul soferului. Pe lista de optionale se regasesc toate extrasele prezente pe automobilele premium, inclusiv Climatronic, faruri cu xenon, reglaj electric pentru scaunul soferului, tapiterie de piele, sistem de navigatie cu ecran color LCD, sistem Bluetooth pentru telefon s.a.
Noutate la motorizare
In ceea ce priveste motorizarea nu sunt prea multe noutati. Focus dispune de variantele pe benzina de 1.4. / 80CP, 1.6. / 100CP, 2.0. / 145CP si de cele diesel - 1,6. Duratorq TDCI/ 90 CP si 110 CP, 2.0. / 136CP de pe modelul precedent. Noutatea, in aceasta serie, o reprezinta motorul de 1,6. Ti-VCT/ 115 CP echipat, in premiera, pentru Ford, cu sistem de distributie variabila. Avantaje - cresterea puterii si reducerea consumului de carburant, elasticitatea si raspunsul la apasarea acceleratiei. Ca performante, Focus 1.6 VCT se poate lauda cu o acceleratie de la 0 la 100km / h in 10,8 secunde.
Performantele sale sunt completate de o cutie manuala de viteze cu cinci trepte, perfect etajata, care ofera o selectie precisa.
Dincolo de faptul ca nu arata cu mult diferit de vechiul model, noul Focus ofera un pachet complet de echipamente si o la fel de buna tinuta de drum. Aceasta se poate exprima foarte simplu printr-un singur cuvant: confort.
PLUS
Spatiu interior semnificativ mai mare. Paleta bogata de motorizari, tinuta de drum si manevrabilitate exemplare.
... si MINUS
Design comun, atat la exterior, cat si la interior, echipare de baza nu foarte bogata si cam putine noutati la capitolul motorizare.
Fisa tehnica:
MOTOR - 1.6 16V
Cilindree - 1.596 cm
Putere - 115CP / 6.000
Cuplu maxim - 155Nm/4.150rpm
Acceleratie - 0-100km / h in 10,8 secunde
Viteza maxima - 190km/h
Consum mediu - 6.4. / 100km
Dimensiuni -. x. x h - 4340 x 1840 x 1490 mm
Ampatament - 2640 mm
PRET (model testat) - 12.660 euro (CIP)























































