DRIVE TEST - "Micul gigant" are un nou nume: Chevrolet Spark
0Noua generatie a lui Matiz, ce va fi comercializata in Romania de GM-Daewoo sub numele de Chevrolet Spark, reprezinta un progres din toate punctele de vedere
Matiz este de ani buni unul dintre cele mai bine vandute modele in Romania si lider incontestabil in clasa mini. Asa stand lucrurile, noua generatie a acestui model nu putea trece neobservata. Nici macar in contextul in care este vorba de o versiunea noua propusa de GM-Daewoo, sub numele de Chevrolet Spark. Si aceasta pentru ca in acest moment destinul uzinei de la Craiova este departe de a se fi lamurit, iar daca nu intervine o minune, de la mijlocul toamnei, atunci cand vine vorba de marca sud-coreeana, oricum va trebui sa ne multumim cu produsele oferite de alianta GM-Daewoo. Conceptual vorbind, diferentele sunt nesemnificative. Matiz si Spark sunt aproape identice prin prisma dimensiunilor, doar in cazul inaltimii inregistrand un plus de un centimetru si jumatate in favoarea ultimului. Silueta caroseriei a ramas aceeasi, dar avem de-a face cu o noua fizionomie. In locul farurilor rotunde, au fost montate acum unele mai moderne si de dimensiuni superioare. Capota si masca sunt noi, la fel si profilul, hayonul sau grupurile optice spate. Iar daca la exterior n-ai parte, parca, de o modificare radicala, habitaclul este complet revizuit. Descoperi o noua plansa de bord, mai practica si mai moderna. Plasticul continua sa domine interiorul, dar dispare parca acel aer de masina ieftina, dar saracuta ca dotari si finisari. Lucru probat si de gama de echipamente standard si optionale, care include ABS, asistare electrica a directiei, airbaguri frontale pentru sofer si pasager, geamuri electrice fata si inchidere centralizata cu telecomanda, dar si aer conditionat, airbag-uri laterale, sisteme audio cu CD player, oglinda pasager reglabila electric si geamuri electrice spate. Ca motorizare, Spark ofera, pe langa varianta consacrata de Matiz (propulsor de 800 cmc si trei cilindri in linie) si un motor de 1.000 de centimetri cubi cu patru cilindri. Varianta de 0.8 litri are 52 CP, iar varianta de 1.0 litri ofera 66 CP. Daca in cazul celei dintai mai ai parte de zgomot in habitaclu si trepidatii la viteze de peste 100 km/h, in cazul celei din urma, noul model scapa de aceste inconveniente gratie plusului de forta si dotarilor tehnice. Nici la 160 de kilometri pe ora, viteza maxima atinsa cu versiunea cu motor 1.0, zgomotul motorului nu este mare pentru clasa sa, in timp ce cu Matiz-ul, la 120 km pe ora, ai nevoie de dopuri in urechi. Caroseria pare mai legata, suspensiile mai "prietenoase", Spark fiind mai sigur si mai asezat pe sosea. Ruliul este destul de consistent, si din pricina inaltimii caroseriei, dar stabilitatea in viraje este intr-un evident progres. Si directia este mai precisa, astfel ca acum nu mai ai nevoie de corectii repetate pentru a mentine traiectoria corecta in curbe. Trebuie remarcat si faptul ca modelul cu motor 1.0 este suficient de sprinten nu doar in traficul urban, ci si in cazul unor calatorii mai lungi, iar cutia de viteze in cinci trepte are comanda mai precisa, favorizand condusul fluent comparativ cu vechea versiune. Concluzionand, avem de-a face cu un pas inainte si, lucru remarcabil, plusul de pret raportat la ceea ce ofera nu este mare, modelul de baza avand un pret CIP de start de 5.176 euro. Atentie insa, din pricina taxelor, acesta creste cu 30%, asa ca merita sa optati pentru varianta leasingului. Sfatul nostru: Cum la acelasi grad de echipare diferenta de pret intre cele doua variante este de numai 220 de euro CIP, va recomandam versiunea de motorizare 1.0.