DRIVE-TEST

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alfa Romeo 156 JTD Caut italianca frumoasa si econoama! Toata lumea se grabeste astazi. Fie ca merg pe soselele nationale, fie in orase, majoritatea soferilor pleaca tare si se chinuiesc sa nu

Alfa Romeo 156 JTD
Caut italianca frumoasa si econoama!
Toata lumea se grabeste astazi. Fie ca merg pe soselele nationale, fie in orase, majoritatea soferilor pleaca tare si se chinuiesc sa nu depaseasca prea mult viteza legala. Daca v-ati saturat de platit radare, alternativa e sa goniti mai... economic. Noi am facut-o intr-un test-drive pana la Bacau si inapoi cu o caravana Alfa Romeo, motorizate turbodiesel. Ne-a atras atentia modelul 156 JTD.
Italianca prin definitie
Italienii au fost deseori blamati pentru fiabilitate, tehnica sau alte asemenea detalii stapanite mult mai bine de inginerii nemti. In schimb, nu li s-au reprosat mai deloc chestiuni legate de design. Artisti din nastere, italienii au desenat masini superbe pentru toata lumea. Ca doar Pininfarina, Bertone sau Giugiaro nu au fost nemti, ci italieni. Iar la acest capitol nu prea au cu cine sa se ia la intrecere. Se concureaza intre ei si atat. Cand vine vorba despre Alfa Romeo, rareori putem spune despre vreunul dintre modele ca este altcumva decat frumos. Toate au personalitate si putine au starnit controverse privind estetica lor. Eventual Alfa 166 poate intra la acest capitol. Dar acum vorbim despre 156 berlina. Masina a suferit o restilizare anul trecut, in urma careia a primit un calandru nou, mai agresiv. Ca linie generala se distinge un aspect plonjat al caroseriei, cu o parte frontala ingusta si portbagaj inalt. Pe laterale, la prima vedere, se creeaza senzatia unui coupe din cauza ca manerele de deschidere ale portierelor spate sunt camuflate discret in stalpi. Interiorul elegant, cu scaune ergonomice profilate anatomic si bancheta croita pentru doua persoane, la nevoie trei, confera o imagine placuta ce completeaza aspectul de masina sport eleganta. Bordul are doua cadrane incastrate separat. Proaspatul utilizator de Alfa Romeo va trebui sa se acomodeze cu indicatoarele ale caror ace sunt pozitionate vertical in jos (corespunzator orei sase pe un ceas). Pentru familisti este necesar si un portbagaj. Acesta exista si, in mod surprinzator, este mai spatios decat pentru Alfa Romeo 156 break (SW in terminologia marcii).
S-a ticnit Alfa!
Alfa Romeo este o marca preponderent sportiva. A castigat in raliuri, pe circuite de viteza si in Formula 1. Ce-i drept, a iesit din Marele Circ, dar cupele sunt acasa la ei. Le au si le-au meritat din plin. Tocmai de aceea, atunci cand vorbim despre o Alfa Romeo turbodiesel, prima tendinta este sa spunem ca s-au ticnit. Motoarele acestea cu motorina sunt de regula mai lente decat cele cu benzina. Dar sunt si exceptii. Haideti sa luam noul JTD Multijet de la Alfa. Are 1,9 litri si 140 cai-putere. Sunt motoare cu benzina care nu au aceeasi putere pe mia de centimetri cubi. Asa ca, spre deosebire de lupul care mananca iarba, avem o masina care roade asfalt. Si o face economic, pentru ca nu consuma mult. Se multumeste cu o galeata jumatate de motorina pana la Vama Veche si inapoi. Asta in conditiile in care vitezometrul poate indica peste 200 km/h. Nu va recomandam din cauza soselei care ofera cu generozitate niste capcane pe care nici suspensia independenta pentru toate patru rotile nu o amortizeaza. In schimb, o sa apasati involuntar pedala de acceleratie. Nu pentru ca ati fi nervos, ci pentru ca efortul de apasare este foarte mic.
Nimeni nu-i perfect
Putem critica Alfa 156 in primul rand pentru pedalele prea moi, cursa lunga a schimbatorului de viteze si vizibilitatea in oglinzile laterale. Acestea sunt elipsoidale si arata foarte bine. Dar nu prea se vede in ele. Iar ca performante dinamice, demarajul de aproape zece secunde nu sta bine pentru o masina cu asemenea imagine sportiva.
Fisa tehnica:
Lungime x latime x inaltime = 4435X1743X1430
Motor: 1910 cmc, alimentare cu 4 supape pe cilindru, 140CP/4000 rpm, cuplu maxim 305Nm/2000 rpm
Transmisie: Cutie de viteze manuala de 6+1 trepte
Performante: Demaraj 0-100 km/h 9,3 s. Viteza maxima 209 km/h
Consum - motorina (urban/ mixt / extraurban) 8 / 4,7 / 5,9 l/100 km
Capacitate portbagaj: 378 litri
Pret: 19.440 (fara taxe); 23. 677 (cu taxe incluse)

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite