DRIVE TEST
0Ssanyong Rexton - asiaticii dau iama in noroaiele romanesti Dupa recentul "facelift" care i-a adus un plus de dinamism si un nou motor diesel, mai performant, Rexton incepe sa puna probleme
Ssanyong Rexton - asiaticii dau iama in noroaiele romanesti
Dupa recentul "facelift" care i-a adus un plus de dinamism si un nou motor diesel, mai performant, Rexton incepe sa puna probleme concurentilor consacrati din clasa off-road.
Ssangyong, constructorul coreean de automobile off-road, a relansat modelul Rexton. Acesta, importat in Romania de Interauto, este cel mai mare din gama Ssangyong, care mai cuprinde modelele Korando si Musso. Ambitiile constructorului coreean vizeaza prin acest model accederea in segmentul premium off-road. Atuurile - echiparea bogata si pretul atractiv. In plus, familia Rexton are si o noua motorizare diesel. Motorul de provenienta Mercedes - furnizor traditional al marcii - are o capacitate cilindrica de 2.696 cmc si dezvolta 165CP si 370Nm si inlocuieste in gama vechiul 2.9l de 120CP. Oferta mai cuprinde doua motoare pe benzina, unul de 2.3l / 147CP si varful de gama 3,2l / 220 CP. Avantajul cel mai important adus de noul diesel, prezent si pe Mercedes M-Class, este reprezentat de sistemul de alimentare tip commonrail. Cu acesta, New Rexton atinge o viteza maxima de 177 km/h, dar castigul cel mai important este inregistrat la capitolul rafinament. Din acest punct de vedere, Rexton 270 XDI se apropie acum de modelele consacrate in segmentul off-road de provenienta japoneza: Nissan Terrano si Toyota Land Cruiser. Introducerea acestui diesel codificat 270 XDI aduce pentru Rexton atat o echipare standard mai bogata, cat si o serie de elemente stilistice care completeaza acum designul lui Rexton, destul de reusit de altfel. Rexton este disponibil la noi in doua versiuni de echipare: Classic si Business, ambele configurate de importator. In varianta testata, Business beneficiaza de o serie de elemente de design care ii sporesc prestanta si agresivitatea. Un bull-bar proeminent, dar destul de stilizat, protectii laterale, praguri, geamuri fumurii si jante din aliaj pe 16 toli completeaza silueta sa impozanta. Interiorul aduce un plus de calitate la nivelul finisarii si al materialelor utilizate. O nota de rafinament este data de tapiteria din piele si designul elaborat al consolei centrale. Aici sunt de remarcat noul bloc de climatizare, busola cu altimetru si suporturile pentru pahare dispuse in consola centrala. Soferul este privilegiat. Pozitia sa este usor de configurat pentru orice talie datorita reglajelor multiple pentru scaun si volan.
Adevarate performante de off-road
La drum, Rexton 270 XDI este un partener agreabil. Suspensiile absorb bine denivelarile, dar nu sunt foarte ferme. Pe viraje, ruliul este puternic, dar masina nu paraseste trasa ideala. In cazul rularii pe autostrada, motorul toarce placut, nivelul acustic scazut creste placerea de a calatori cu aceasta masina. Viteza maxima poate fi usor atinsa, insa la peste 150 km/h, anvelopele profilate fac zgomot. Adevaratele sale calitati se remarca in off-road. In modul de rulare "normal", transmisia se realizeaza pe puntea spate. Pentru conditii grele, soferul poate cupla transmisia fata si reductorul prin simpla apasare a butoanelor din partea superioara a consolei. Tipul de transmisie selectat este indicat printr-un martor luminos aflat pe bord. Din punctul de vedere al capacitatilor de trecere si al unghiurilor de atac (28.5 grade) si degajare (25 grade), Rexton se poate compara cu oricare alt concurent din aceasta clasa, in sprijinul escapadelor fiind acum si performantele noului diesel, garda la sol de 200 mm, precum si o busola electronica cu altimetru. Rexton are asadar toate calitatile unui automobil de zi cu zi si performantele unui adevarat off-roader. Totul ambalat intr-un design modern si completat de un raport optim pret/echipare.
PLUS
Echipare bogata, motor rafinat si performant, spatiu interior generos
... si MINUS
Ornamente exterioare cam exagerate, finisare perfectibila
Fisa tehnica:
Motor - 5 cilindri in linie
Cilindree - 2696 cmc
Putere - 165CP/4.200 rpm
Cuplu maxim - 370CP/1600 rpm
PERFORMANTE:
Viteza maxima - 177 km/h
Consum mediu - 8.9 l/100km
Transmisie - cutie manuala 5 +1 trepte, 4 x 4 permanenta si reductor
Dimensiuni (L x. x h) - 4.720 x 1870 x 1830 mm
Ampatament - 2820 mm
PreT - 23.888 euro (CIP)