Cu Mazda 4x4 pe potecile lui Dracula
0Ultima zi de vineri din luna noiembrie si zona Bran-Rasnov s-au dovedit a fi alegeri inspirate din partea firmelor Mazrom Motors si Casa Auto Brasov, pentru organizarea unui drive-test 4x4 cu ziaristi
Ultima zi de vineri din luna noiembrie si zona Bran-Rasnov s-au dovedit a fi alegeri inspirate din partea firmelor Mazrom Motors si Casa Auto Brasov, pentru organizarea unui drive-test 4x4 cu ziaristi din presa auto. Soarele, inca puternic pentru aceasta perioada a anului, "zambea" peste crestele usor inzapezite ale muntilor, in "concubinaj" cu o superba luna noua, perfect vizibila in miezul zilei, lucind metalic exact deasupra Castelului Bran. Era, de altfel, singura "piesa" autentica din "Arsenalul Dracula", bazarul de la poalele Castelului Bran fiind, ca de obicei, plin de kitsch-uri, care mai de care mai respingatoare. Traseul stabilit de organizatori - un drum forestier la iesirea din Bran, spre munte, cu poteci laterale, pante "la alegere" - pamant, iarba sau bolovanis - s-a dovedit, de asemenea, o alegere buna pentru testarea celor 3 modele Mazda 4x4 puse "la bataie": Mazda B 2500 Facelift, Mazda Tribute si Mazda 6. In echipe de cate doi, ziaristii au testat, rand pe rand, toate cele trei masini, fara sa aiba parte de vreun incident neplacut. Nici macar frigul care s-a lasat spre seara nu a fost un impediment, cu toata tentatia tuicii fierte care-i astepta pe "driveri" la cabana de unde se dadea startul si unde, la sfarsit, "s-au pus concluziile". Desi atat pick-up-ul B 2500 - pe cat de masiv si de "dur", pe atat de usor de condus -, cat si Mazda 6 - deopotriva eleganta si puternica - au trecut cu bine traseul, concluzia finala a fost ca Mazda Tribute e "Masina Testului Bran", pe cararile lui Dracula. Intr-adevar, primul model Mazda, destinat segmentului SUV, Mazda Tribute, imbina perfect confortul si siguranta unei limuzine cu puterea si inteligenta unui off-road. Sistemul Select 4 W Drive regleaza tractiunea integrala automat si variabil. Atat timp cat deplasarea are loc pe teren uscat, care ofera aderenta, autovehiculul se deplaseaza cu tractiunea-fata, cu consum redus de benzina. Cand apare o pierdere de tractiune la rotile motoare - de exemplu, pe umezeala, zapada sau teren dificil - diferentialul interaxial cu lamele incepe, automat, sa repartizeze forta de tractiune cu pana la 50% catre rotile din spate, in functie de necesitate (cand se creeaza diferente de turatie intre axa-fata si axa-spate si rotile din fata incep sa patineze, foile rotorului se misca intr-o camera cu ulei siliconic si, prin intermediul unui cuplaj lamelar, forta motoare se transmite la puntea din spate). In plus, soferul are posibilitatea sa imparta forta motoare intr-un raport constant 50:50, intre puntea fata si puntea spate, prin intermediul unui buton de blocare a tractiunii (diferentialul interaxial se blocheaza prin cuplaj magnetic). Prin aceasta functie importanta, Mazda Tribute se detaseaza de orice competitor. Mai notam cele doua variante de motorizare: motorul de baza, de 2,0 l, 16 V si 124 CO, cuplat cu o cutie de viteze manuala in 5 trepte si varianta cu cel mai inalt nivel de dotare - un motor V 6, de 3,0 l, 24 V si 197 CP, cuplat la o cutie de viteze automata, cu 4 trepte, gestionata electronic (in cazul manevrelor rapide de depasire, cu un buton aflat pe levierul cutiei, poate fi selectat modulul "overdrive", prin care treapta a patra ramane selectata, iar motorul poate fi turat fara probleme). Pretul: 20.250 de euro prima varianta, 25.000 de euro, cea de-a doua.