Conceptele primăverii
0Ecologia şi soluţiile alternative fac parte deja din temele producătorilor de automobile. Imaginaţia designerilor trebuie să facă faţă noilor provocări, indiferent că este vorba de modele aflate deja în producţie - care trebuie restilizate - sau de exemplare unice, create doar ca simple exerciţii de stil sau ca accesorii pentru prezentările de modă.
Dintre sute de concepte, doar câteva apar în cele din urmă pe piaţă şi apoi pe străzi. Chiar dacă este vorba despre mărci şi modele aflate în producţie şi care urmează să fie adaptate cerinţelor viitorului, trăsăturile noilor maşini de serie nu vor păstra decât o mică parte din aspectul conceptelor actuale.
Chanel Fiona
Ce au în comun automobilele cu parfumurile? La prima vedere nimic, însă o maşină cu o caroserie unică poate pune în valoare o marcă celebră de parfumuri.
Deşi tinerii creatori preferă de cele mai multe ori să-şi folosească talentul pentru a da naştere unor concepte care să fie prezentate la marile expoziţii automobilistice, Jin Young Jo, un talentat desenator sud-coreean, a preferat să deseneze pentru Chanel.
Tânărul designer a câştigat concursul de lucrări de licenţă al Universităţii Hongik din Seul. Creaţia sa, inspirată de curentul art-deco, dar şi de arhitectura modernă, a fost dedicată celebrei mărci franceze. Deşi e doar un proiect, modelul în tonuri de gri şi alb este un coupe GT 2+2 de lux.
EDAG

„Light Car - Open Source”, prezentat recent de firma EDAG, are o caroserie alcătuită din fibră bazaltică, reciclabilă în proporţie de 100%
EDAG este o firmă germană de design şi inginerie care a creat un concept denumit „Light Car - Open Source”, prezentat recent la Salonul Auto de la Geneva. Caroseria maşinii e realizată din fibră bazaltică. Materialul compozit, furnizat de compania ASA.TEC., reprezintă o inovaţie în industria automobilistică, deoarece este reciclabil în proporţie de 100%.
Uşor şi stabil, prototipul prezentat are dimensiuni de clasă mică, cu o lungime de doar 4 metri, în timp ce ampatamentul este de 2,9 metri. Automobilul este animat de câte un motor electric, amplasat la fiecare roată. Propulsoarele sunt alimentate de un set de baterii care oferă o autonomie de până la 150 de kilometri.
Interiorul conceptului „Open-Source“ impresionează, deoarece a fost gândit în aşa fel încât să poată fi adaptat oricărui tip de şofer. Pasagerii îşi pot alege până şi locul în care să fie poziţionate prizele de ventilaţie ale sistemului de aer condiţionat.
Koenigsegg Quant

La Geneva, suedezii de la Koenigsegg au expus un prototip botezat Quant
La Geneva, constructorul de supercaruri suedeze Koenigsegg a expus un prototip botezat Quant, un coupé cu patru uşi, construit pe o platformă tehnică nouă. Supercarul cu patru locuri a fost dezvoltat împreună cu specialiştii de la NLV Solar, apelează la soluţia motorului amplasat central şi are o caroserie din fibră de carbon.
Deşi nu au fost furnizate prea multe date tehnice, se pare că, în cazul în care va fi produsă, maşina va fi propulsată de un motor dublu, unul electric, dar şi unul clasic, alimentat cu bioetanol (E85), propulsor ce va fi „împrumutat” de la modelul CCXR, unde dezvoltă 1.018 CP.
Cu o putere distribuită pe roţile din spate şi o greutate totală a maşinii de 1.780 de kilograme, suedezii se laudă că prototipul lor ar dezvolta nici mai mult, nici mai puţin de 512 CP şi un cuplu de 715 Nm, accelerând astfel de la 0 la 100km/h în doar 5,2 secunde.
Viteza maximă de care este capabil ar fi 275km/h. Conform celor de la Koenigsegg, modelul de serie, alimentat cu energie electrică şi derivat din Quant, va fi capabil de o autonomie de 500 de kilometri. Suedezii se laudă chiar că bateriile care vor alimenta modelul electric vor avea o durată de viaţă nelimitată şi vor putea fi reîncărcate în doar 20 de minute.
Autonomia va fi îmbunătăţită şi de un sistem de regenerare a energiei forţei de frânare. În interior, pasagerii din spate beneficiază de două panouri infotainment, al treilea panou fiind montat în partea din faţă.
Hyundai Blue-Will

Hyundai a prezentat un concept hibrid, denumit Blue-Will care utilizează un motor pe benzină, de 1,6 litri ce lucrează în tandem cu un motor electric, de 100 de kilowaţi
Constructorul coreean Hyundai a prezentat, la Salonul Auto de la Seul, un concept hibrid denumit Blue-Will. Potrivit celor de la „Autoexpress”, maşina utilizează un motor pe benzină, de 1,6 litri, cu injecţie directă, care lucrează în tandem cu un motor electric de 100 de kilowaţi.
Transmisia este de tip „CVT” (Continuously Variable Transmission – Transmisie Continuu Variabilă) şi leagă în paralel motorul electric de cel clasic. Acumulatorii litiu-ion-polimer, furnizaţi de firma LG, sunt deja folosiţi pe modelele Elantra LPI Hibrid sau pe Kia Forte LPI Hibrid.
Acumulatorii sunt amplasaţi după locurile din spate. Blue-Will poate fi încărcat şi prin cuplarea la o priză electrică. Pentru a fi cât mai prietenoasă cu mediul, maşina are faruri din plastic reciclabil, iar anumite componente din interior, precum şi capota motorului, sunt realizate din plastic biodegradabil. În plafon sunt montate panouri solare care generează un plus de energie, stocată în acumulatori.