ARO 242 cu motor de Formula 1 la raliul Paris-Dakar. Cum au modificat francezii mașina românească VIDEO

0
Publicat:

Mașinile de teren ARO au fost o realizare importantă a industriei românești de autovehicule. Producția a început în 1972 și a fost sistată în 2006. Un ARO modificat de francezi a participat la raliuri în Africa, inclusiv Paris-Dakar.

Mașina ARO pregătită de francezi, în competițiile din Africa FOTO redescoperaistoria.ro
Mașina ARO pregătită de francezi, în competițiile din Africa FOTO redescoperaistoria.ro

Gama ARO 24 mergea atât la export, dar dota și parcul auto al instituțiilor statului (armată, întreprinderi, primării, CAP-uri). Din această cauză, un număr foarte mic de ARO 24 ajungea să fie vândut persoanelor fizice, fapt ce a transformat marca într-o mașină a elitelor în perioada comunistă.

Primul model, denumit ARO 240 a intrat în producție, la fabrica din Câmpulung Muscel, după o perioadă de 6 ani de proiectări. Prima apariție a noului model a avut loc la EREN 1969 (Expoziția Realizărilor Economiei Naționale), în București. A devenit o mașină emblematică în vremea comunistă.

ARO a participat la raliuri începând cu anul 1982, prin intermediul firmei ARO France cu echipajul francez compus din Gerrard Sarrazin şi Cristian Avril. Francezii au modificat total două mașini ARO 242, pe care a montat un motor V8 „Baracuda Kozvorthw”, de 5,6 litri (250 – 300 CP), motor care echipa în general bolizii de Formula 1, cutie de viteze automată şi punţi de Land Rover.

Maşina inscripţionată „ARO France” sau „ARO România” mai avea montat în spatele cabinei un rezorvor 300 de litri. Cu modificările aduse, maşina putea atinge viteza maximă de 250 km/h. Sarrazin a participat, inițial, cu un ARO 242 la Raliul Islandei şi la Raliul Faraonilor, desfăşurat prin Deşertul Sahara.

ARO, la Raliul Faraonilor în 1983 FOTO captură video Youtube
ARO, la Raliul Faraonilor în 1983 FOTO captură video Youtube

În 1983, Sarrazin a câştigat locul I la Raliul Tunisiei. Competițiile reprezentau o foarte bună reclamă pentru uzina ARO. Potrivit evidenţelor, după aceste concursuri uzina a exportat între anii 1984 – 1985 un număr de 4.500 de maşini în Franţa.

În 1984 şi în 1985, ARO France a fost prezent cu două echipaje Gérard Sarrazin (pilot) şi Gérard Trouble (copilot) şi, respectiv, Christian Avril (pilot) şi Pierre Rousseau (copilot) la Paris - Dakar. De fiecare dată, echipajele au fost nevoite să abandoneze cursa din cauza problemelor tehnice, potrivit blogului Redescopera Istoria.

Pentru „Raliul Faraonilor”, desfășurat în 1983, ARO 24 a fost echipat cu un motor Renault 2.500 centimetri cubi cu 83 cai putere, cu care atingea o viteză maximă de 120 km/h. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite