Americanii se intreaba cat de sigure sunt "jeep-urile"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Imaginati-va ca cele trei tone de fier si tehnologie din care sunt facute acele masini mari pe care ne-am obisnuit sa le numim Jeep-uri (de la celebra marca americana) pot sa nu fie chiar atat de

Imaginati-va ca cele trei tone de fier si tehnologie din care sunt facute acele masini mari pe care ne-am obisnuit sa le numim Jeep-uri (de la celebra marca americana) pot sa nu fie chiar atat de "sigure" pe cat par! Autoritatile americane incep sa-si puna intrebari legate de riscurile pe care le presupun asa-numitele SUV-uri (Sport Utility Vehicle), masinile care acopera mai mult de jumatate din piata auto de peste Ocean. Seful Agentiei nationale a sigurantei traficului pe autostrada va fi chemat luna viitoare in fata Comisiei de Comert a Senatului dupa ce a declarat ca este "tulburat" de riscurile de rasturnare ale unui SUV, ca si de potentialul de demolare a altor vehicule, in cazul unui impact. Statisticile arata ca probabilitatea ca ocupantii unui SUV sa moara intr-un accident prin rasturnare este de trei ori mai mare decat in cazul masinilor "mici" (passenger cars), in timp ce intr-o coliziune, soferul masinii mici este intr-un pericol de sase ori mai mare decat soferul "monstrului". In SUA, siguranta auto este o religie. Asemenea declaratii, facute chiar la Detroit (inima industriei auto americane), precum si reactia prompta de la Washington sunt percepute de producatori ca inceputul unei perioade grele pentru afaceri: va trebui redesenata partea din fata si usile, se va generaliza echiparea cu airbag-uri laterale de forma unor perdele sau de tipul "carnat", cum foloseste BMW. In plus, se vor inmulti criticile din partea diferitelor organizatii ale societatii civile. Ecologistii isi arata deja dezaprobarea fata de aceste masini care mananca in nestire benzina (in SUA este combustibilul preferat) in dispret fata de protectia mediului. In acest sens, Biserica Evanghelica a lansat dezbateri la televizor, intrebandu-se "ce ar fi condus Iisus?" Recent, un grup conservator californian sugera, tot la televizor, ca SUV-urile sprijina terorismul, tocmai prin acest consum disproportionat care duce la cresterea productiei de petrol in Orientul Mijlociu. Studiile arata ca deocamdata asemenea pozitii nu au un impact major la consumatorul american traditional. Dar deja la salonul auto de la Detroit a inceput sa devina tot mai vizibila preferinta pentru SUV-uri "mai mici si mai stilate" din Asia si Europa. Oricum, nici un stil nu va fi la fel de devastator ca pretul benzinei pentru industria auto, care se teme ca de Apocalipsa ca galonul (unitatea de masura americana) sa ajunga la 2 dolari.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite