Mureşan, rezultat istoric în Superbike

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Robert Mureşan a devenit duminică primul pilot român care punctează într-un Campionat Mondial de Motociclism pe circuit. Mureşan a obţinut locul 15 în Marele Premiu de Superbike al Olandei, de la Assen, la clasa Supersport.

Pilotul echipei PRT Romania a reuşit o cursă fantastică, în care a plecat tocmai de pe poziţia a 28-a pe grila de start. Mureşan a avut destule probleme de-a lungul weekendului, după ce în antrenamentele libere de vineri, când deţinea al 12-lea timp al sesiunii, a calat motorul.

A fost nevoit să ruleze cu un alt motor, mai puţin performant şi nu a reuşit să-şi îmbunătăţească timpii, mai ales că nu a mai avut suficiente ieşiri pe circuit pentru ca mecanicii să găsească setările optime.
Apoi, în a doua sesiune de calificări i-a cedat ambreiajul şi a fost nevoit să petreacă 25 de minute la boxe pentru a fi remediată problema, însă din nou a ratat tururi importante, în care şi-ar fi putut îmbunătăţi timpul.

„Important este că pentru cursă motocicleta a fost pusă la punct şi chiar dacă am pornit de pe locul 28 am reuşit să am o cursă bună şi să fiu clasat pe 15. Am obţinut primul punct în Supersport şi sunt sigur că lucrurile vor merge din ce în ce mai bine de acum încolo. Peste trei săptămâni urmează Marele Premiu al Italiei, pe circuitul de la Monza unde sper să repet performanţa de la Assen", a declarat Mureşan la final.

A revenit după un an de pauză
Robbie Mureşan a absentat un an din viaţa competiţională, din cauza problemelor financiare. Fost pilot în Campionatul Mondial de viteză la clasa 125 cmc, Mureşan a fost nevoit să renunţe după ce nu a mai găsit susţinere materială şi a decis să concureze în campionate mai puţin costisitoare. El îşi doreşte însă o revenire în Moto Mondialul de viteză, la clasa Moto 2, participarea la Superbike fiind utilă pentru acomodarea cu motoarele de 600 cmc. El concurează acum pentru PTR Romania, pe o motocicletă Honda CBR 600.

Ce reprezintă clasa Supersport?
Clasa Supesport este o competiţie introdusă în 1990 în calendarul competiţional ca o extensie a Mondialului de SuperBike, în care se folosesc motociclete de serie. La această clasă sunt admise motociclete ale căror motoare au patru cilindri şi o capacitate ce nu depăşeşte 600 cmc sau doi cilindri şi o capacitate ce nu depăşeşte 750 cmc. Cursele se desfăşoară în aceleaşi weekenduri cu cele de SuperBike, excepţie M.P. al SUA, iar sesiunile de calificari sunt două la numar şi au o durată de 45 minute.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite