„Dependenţi de Adrenalină“: Spectacol acrobatic la Dirt On Fire, cel mai mare show de dirt jumping din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rider „pe cer“,Dirt On Fire 2015. FOTO: Iuliana Dima
Rider „pe cer“,Dirt On Fire 2015. FOTO: Iuliana Dima

Trickuri spectaculoase, rampe înalte, biciclete, competiţie, adrenalină şi rideri foarte talentaţi, la Dirt On Fire, cel mai mare eveniment de BMX şi Mountain Bike din România, organizat weekendul trecut, la Miercurea Ciuc. Maximilian Munteanu, jurnalist de MTB şi prezentatorul evenimentului, a fost prezent în platoul Adevărul LIVE, la „Dependenţi de Adrenalină, cu informaţii şi sfaturi pentru pasionaţii acestui sport.

 


Ajunsă la cea de-a cincea ediţie, competiţia Dirt On Fire a reuşit, prin organizatorii şi practicanţii de dirt jumping prezenţi an de an la eveniment, să intre în circuitul internaţional de Freeride Mountain Bike, FMB World Tour.

Spectacolul oferit de riderii din peste 10 ţări, între care Ungaria, Polonia, Franţa, Germania, Spania, Argentina, Cehia, a ţinut cu sufletul la gură spectatorii veniţi în număr foarte mare să asiste la celebrarea unui sport popular printre tineri, devenit stil de viaţă pentru unii dintre ei.

Maximilian Munteanu: A fost o etapă FMB, un fel de campionat internaţional pentru dirt jumping, slopestyle, free riding în general şi presupune evenimente care au diferite cotaţii la nivel mondial, iar cei interesaţi pot obţine nişte puncte şi pot urca în clasamentul internaţional FMB. Dirt On Fire a fost cel mai mare eveniment din România de până acum şi practic, echipa de organizare şi-a propus încă de la bun început să facă ceva la un alt nivel de calitate, de impact. Istoria evenimentului este una mult mai lungă şi pleacă de prin 2004-2005, când în loc să se lamenteze ca multă altă lume că nu se face nimic, doi prieteni din Miercurea-Ciuc au decis să pună mână de la mână, să strângă nişte bani şi să cumpere un teren la marginea oraşului unde practic au făcut primul dirt park la nivelul ăsta din România.

Ca nouăţi, anul acesta am avut invitaţi precum Daniel Dhers, triplu campion X-Games, şi deşi nu este un rider de dirt jumping, a fost interesat de acest eveniment, pentru care a renunţat la US Open, programat în acelaşi weekend. Aşadar, un nume destul de mare, dar şi alţi rideri pe care i-am mai văzut la competiţii în Europa.

În ce priveşte riderii din România, s-au dat onorabil. Ăsta este cuvântul. L-am avut pe Barni în finală la BMX şi Nandy a ratat la mustaţă calificarea pentru mountain biking, unde au fost mai mulţi rideri decât la BMX.

Trebuie să înţelegem că sportul ăsta este tânăr în România, chiar în general, pentru că dacă ne uităm la alte sporturi vedem că au o istorie de câteva zeci sau sute de ani. Ceea ce vedem acum la BMX şi mountain biking are o istorie de maxim 15-20 de ani şi deşi în România putem spune că am început cu freestyleul şi dirt jumpingul undeva prin 2000, tot nu putem să gândim visători că trebuie să avem cine ştie ce rideri. Oamenii trebuie să se dea cât mai mult şi cât mai mulţi, aşa vom putea face o triere, momentan apreciem că oamenii se implică, pun osul la treabă, asta este baza, de aici putem construi.

Fiecare dirt park este diferit şi important este să începi să sapi, să vezi cum este pe urmă când te dai, satisfacţia este alta. 

Ce văd foarte fain în România este că lumea s-a apucat de săpat, de făcut dirt park-uri. Facem unul şi la Braşov, îl inaugurăm peste două săptămâni.

Acest sport, ca orice alt sport, poate fi pentru toată lumea, dar trebuie să te pregăteşti puţin cu cap. Nici la fotbal nu te duci în pantofii de dans şi nici la baschet în tenişii low cut. Echipamentul este important, numai că nu este cel mai important lucru. Nu este un sport atât de riscant pe cât ne place să credem deseori, în primul rând părinţii trebuie să afle treaba asta. Îţi poţi rupe picioarele la fel de bine în orice sport cu mingea, care este îmbrăţişat unanim social şi la fel de bine te poţi da pe BMX sau Mountain Bike fără să păţeşti nimic niciodată.Casca este foarte importantă şi apoi genuncherele, tibierele, mănuşile, ochelarii de protecţie pentru cei care aleg asta, alţii folosesc şi armură, protecţie dorsală şi apărători pentru gât.

Dacă eşti la început, un Mountain Bike nou te poate costa între 1500-3000 lei, iar o cască decentă între 200-300 lei, nişte mănuşi între 50-120 lei.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite